• RI - Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Sobre
    • RI Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Instituto do Mar (IMar)
  • IMar - Artigos
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Instituto do Mar (IMar)
  • IMar - Artigos
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Serviço compartilhado e criação de valor: Airbnb e o sistema de review

Thumbnail
View/Open
Artigo (270.5Kb)
Date
2022-01-02
Author
Campos, José Rubens de
Las Casas, Alexandre Luzzi
Vieira, Almir Martins
Claro, José Alberto Carvalho dos Santos [UNIFESP]
Type
Artigo
ISSN
2238-2593
Is part of
ORGANICOM
Metadata
Show full item record
Alternative Title
Shared service and value creation: Airbnb and the review system
Servicio compartido y creación de valor: Airbnb y el sistema de review
Abstract
Analisou-se percepção de valor pelo consumidor de serviços compartilhados e criação de eventuais valores pelo fornecedor. Usou-se métodos mistos para identificar estímulos, preferências e necessidades do consumidor, observando-se a percepção de valor do usuário quanto ao serviço oferecido pela Airbnb. Percebeu-se valor por meio de cinco fatores: conveniência/facilidade; segurança/confiança; atendimento; preço; questão socioambiental. A criação de valor da Airbnb está alicerçada nos perfis, comentários, atendimento personalizado, agilidade, atenção e disponibilidade na prestação de serviços e informações.
 
The perception of value by the consumer of shared services and the creation of possible values by the supplier were analyzed. Mixed methods were used to identify consumer stimuli, preferences, and needs, observing the user’s perception of value regarding the service offered by Airbnb. Value was perceived by using five factors: convenience/ease; security/trust; service; price; social and environmental issue. Airbnb’s value creation is based on profiles, comments, personalized service, agility, attention, and availability in the provision of services and information.
 
Se analizó la percepción de valor por parte del consumidor de servicios compartidos y la creación de posibles valores por parte del proveedor. Se utilizaron métodos mixtos para identificar los estímulos, preferencias y necesidades del consumidor, observando la percepción de valor del usuario con respecto al servicio ofrecido por Airbnb. El valor se identificó a través de cinco factores: comodidad/facilidad; seguridad/confianza; servicio; precio; asunto socioambiental. La creación de valor de Airbnb se basa en perfiles, comentarios, servicio personalizado, agilidad, atención y disponibilidad en la prestación de servicios e información.
 
Citation
CAMPOS, José Rubens de; LAS CASAS, Alexandre Luzzi; VIEIRA, Almir Martins; CLARO, José Alberto Carvalho dos Santos. Serviço compartilhado e criação de valor: Airbnb e o sistema de review. Organicom, [S. l.], v. 19, n. 38, p. 187-201, 2022. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2022.194121. Disponível em: https://repositorio.unifesp.br/11600/65458.
Keywords
Consumo colaborativo
Criação e percepção de valor
Confiança
Serviços compartilhados
Collaborative consumption
Creation and perception of value
Confidence
Shared services
Consumo colaborativo
Creación y percepción de valor
Confianza
Servicios compartidos
URI
https://repositorio.unifesp.br/11600/65458
Collections
  • IMar - Artigos [217]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit Date

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us
Theme by 
Atmire NV