O Letramento Literário: As Percepções Dos Adolescentes De Uma Escola Pública Da Cidade De São Paulo
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Data
2018-08-27
Tipo
Dissertação de mestrado
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Resumo
The Aim Of The Present Work Is To Access Five Adolescents" Perceptions, From Eighth Grade (Elementary School) Of A Municipal School In São Mateus, An Eastern Neighbourhood In São Paulo, Around Aspects And Circumstances Which Make Possible Practices Of Literary And Other Alternative Readings That Make Part Of Literary Reading, Identifying The Meanings Attributed To These Practices As Well As The Factors That Merge To Participate From These Practices. This Research Has As Theme Literary Literacy Through Sociohistorical And Cultural Approach Of Literacy Studies (Heath, 2004; Street, 2004, 2006, 2010, 2014; Street; Street, 2004; Barton; Hamilton, 2000; Zavala; Niño-Murcia; Ames, 2004; Gee, 2004; Kleiman, 1995, 2004; Vóvio, 2007; Aliagas Marín, 2007; Souza, 2009) And As Goal The Adolescents" Perceptions Through Merleau-Ponty"S Phenomenological Point Of View, To Whom The Perspective Experience Is Founded Over The Subject"S Embodied Experience (Nóbrega, 2008). To Access The Multiplicity Of It"S Identities Taking In
O Presente Estudo Visa Aceder As Percepções De Cinco Adolescentes, Do Oitavo Ano Do Ensino Fundamental De Uma Escola Municipal Do Bairro De São Mateus, Zona Leste Da Cidade De São Paulo, Sobre Aspectos E Circunstâncias Que Oportunizam As Práticas De Leitura Literária E Outras Das Quais Tomam Parte, Identificando Tanto Os Sentidos Atribuídos A Essas Práticas, Como Os Fatores Que Confluem Para Participarem De Tais Práticas. Esta Pesquisa Tem Como Tema O Letramento Literário A Partir Da Abordagem Sócio-Histórica E Cultural Dos Estudos Dos Letramentos (Heath, 2004; Street, 2004, 2006, 2010, 2014; Street E Street, 2004; Barton E Hamilton, 2000; Zavala; Niño-Murcia; Ames, 2004; Gee, 2004; Kleiman, 1995, 2004; Vóvio, 2007; Aliagas Marín, 2007; Souza, 2009) E Como Objeto As Percepções Dos Adolescentes A Partir Da Noção Advinda Da Perspectiva Fenomenológica De Merleau-Ponty, Para Quem A Experiência Perceptiva Funda-Se Na Experiência Corporal Do Sujeito (Nóbrega, 2008). Para Acessarmos A Multiplicidade De Suas Identida
O Presente Estudo Visa Aceder As Percepções De Cinco Adolescentes, Do Oitavo Ano Do Ensino Fundamental De Uma Escola Municipal Do Bairro De São Mateus, Zona Leste Da Cidade De São Paulo, Sobre Aspectos E Circunstâncias Que Oportunizam As Práticas De Leitura Literária E Outras Das Quais Tomam Parte, Identificando Tanto Os Sentidos Atribuídos A Essas Práticas, Como Os Fatores Que Confluem Para Participarem De Tais Práticas. Esta Pesquisa Tem Como Tema O Letramento Literário A Partir Da Abordagem Sócio-Histórica E Cultural Dos Estudos Dos Letramentos (Heath, 2004; Street, 2004, 2006, 2010, 2014; Street E Street, 2004; Barton E Hamilton, 2000; Zavala; Niño-Murcia; Ames, 2004; Gee, 2004; Kleiman, 1995, 2004; Vóvio, 2007; Aliagas Marín, 2007; Souza, 2009) E Como Objeto As Percepções Dos Adolescentes A Partir Da Noção Advinda Da Perspectiva Fenomenológica De Merleau-Ponty, Para Quem A Experiência Perceptiva Funda-Se Na Experiência Corporal Do Sujeito (Nóbrega, 2008). Para Acessarmos A Multiplicidade De Suas Identida