Rubem Fonseca: Violência E Dualidade Nas Vozes Narrativas

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Data
2018-06-06
Autores
Fernandes, Juliana Pires [UNIFESP]
Orientadores
Lasch, Markus Volker [UNIFESP]
Tipo
Dissertação de mestrado
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Resumo
This M.A. Thesis Proposes An Investigation Of The Manifestations Of Violence And Marginality In Rubem Fonseca"S Books Of Short Stories Feliz Ano Novo (1975) And O Cobrador (1979). It Analyses, Regarding The Point Of View, How Far The Linguistic Choices Are Close To Or Distant From The Constructions Of The Narrators Of The Tales. If The Brutal Language, Present In Both Collections, Seems To Emerge Under The Premise Of Being Fundamental To The Coherent Construction Of The First-Person Narrators, Marked In Their Vast Majority By Some Or Several Traces Of Marginality, It Is Also Opposed To Another Language, With Introspective, Literary And Reflexive Characteristics. The Juxtaposition Of These Dissonant Voices In The Literary Works " Voices Of Culture And Of Barbarity " Gives The Opportunity To Hypothesize About The Meanings That Originate From The Duality. In View Of The Fact That Violence Belongs To Very Different Discourses And Speakers, With Complex And Heterogeneous Bonds To Culture And Barbarity, It Seems Pl
A Dissertação Propõe Uma Investigação, A Partir Da Análise Do Foco Narrativo, Das Manifestações Da Violência E Da Marginalidade Nos Livros De Contos Feliz Ano Novo (1975) E O Cobrador (1979), De Rubem Fonseca. Observa-Se, No Âmbito Da Voz Narrativa, Em Que Medida As Escolhas Linguísticas Se Aproximam E Se Distanciam Da Construção De Seus Personagens Narradores. Se A Linguagem Brutal Presente Nas Duas Coletâneas Surge Aparentemente Sob A Premissa De Ser Fundamental Para A Construção Da Verossimilhança Dos Narradores Protagonistas, Marcados Em Sua Grande Maioria Por Algum Ou Vários Traços De Marginalidade, Ela Opõe-Se, Contudo, A Outra, De Cunho Introspectivo, Literário E Reflexivo. A Contraposição Dessas Vozes Dissonantes Nas Obras " Vozes De Cultura E Vozes De Barbárie " Dá O Ensejo Para Hipóteses Acerca Dos Sentidos Provenientes Da Dualidade. Tendo Em Vista A Inserção Da Violência Em Discursos E Portadores De Discursos Deveras Distintos, Com Vinculações Complexas E Heterogêneas Ao Par Cultura-Barbárie, Parec
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