O papel da escola no desenvolvimento moral infantil: da regulação do indivíduo aos conflitos interpessoais
Data
2021
Tipo
Trabalho de conclusão de curso
Título da Revista
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Título de Volume
Resumo
Este Trabalho de Conclusão de Curso se propõe a compreender o papel da
escola no desenvolvimento da moralidade infantil, com base em uma perspectiva da psicologia genética piagetiana através de autores pós-piagetianos, considerando as influências que a ação do educador possui na formação moral do sujeito. Fundamentado em pesquisa bibliográfica, é composto por três pontos principais: a forma como o processo de desenvolvimento moral infantil é entendido, seus impactos na sociedade e a possibilidade de ação da escola tendo em vista a construção dessa formação.
This undergraduate thesis proposes to understand the school’s role in the development of children’s morality, based on the Piagetian genetic psychology perspective through post-Piagetian authors, considering that the educator’s actions influences the individual moral formation. Fundamented in bibliographic research, it is made by three main points: the way the children’s moral development is understood, its impacts in society and the possibility of school’s actions taking into consideration this formation construction.
This undergraduate thesis proposes to understand the school’s role in the development of children’s morality, based on the Piagetian genetic psychology perspective through post-Piagetian authors, considering that the educator’s actions influences the individual moral formation. Fundamented in bibliographic research, it is made by three main points: the way the children’s moral development is understood, its impacts in society and the possibility of school’s actions taking into consideration this formation construction.