• RI - Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Sobre
    • RI Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Escola de Filosofia, Letras e Ciências Humanas (EFLCH)
  • Trabalhos de conclusão de curso
  • Pedagogia
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Escola de Filosofia, Letras e Ciências Humanas (EFLCH)
  • Trabalhos de conclusão de curso
  • Pedagogia
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A arte como construtora das culturas infantis

Thumbnail
View/Open
Pesquisa Bibliográfica (1.072Mb)
Date
2021-06-11
Author
Pereira, Wandressa Andrade [UNIFESP]
Advisor
Araujo, Betania Libanio Dantas de [UNIFESP]
Type
Trabalho de conclusão de curso de graduação
Metadata
Show full item record
Alternative Title
Art as a builder of children's cultures
Abstract
O desenvolvimento da identidade na arte-educação é uma temática fundamental para a formação das infâncias. Nesta pesquisa, sobre o conceito de identidade com ênfase na cultura, autores como Santos (2006) e Cohn (2009) auxiliaram na compreensão da arte enquanto objeto de conhecimento que deflagra identidades e culturas, além de autores da arte, educação, sociologia e psicanálise. Os fazeres artísticos da pesquisadora durante a infância no espaço natural são relatados enquanto memórias significativas que podem ativar a ancestralidade, a observação e o saber-fazer. A pesquisa privilegia as culturas infantis, como objeto de estudo, reativadas pelas ações artísticas planejadas.
 
The development of identity in art education is a fundamental theme for the formation of children. In this research, on the concept of identity with an emphasis on culture, authors such as Santos (2006) and Cohn (2009) helped in the understanding of art as an object of knowledge that triggers identities and cultures, in addition to authors of art, education, sociology and psychoanalysis . The researcher's artistic achievements during childhood in the natural space are reported as significant memories that can activate ancestry, observation and know-how. The research privileges children's cultures, as an object of study, reactivated by the planned artistic actions.
 
Citation
Trabalho de conclusão de curso de graduação
Keywords
Culturas infantis
Arte
Identidade
Ancestralidade
Sponsorship
Não recebi financiamento
URI
https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/61058
Collections
  • Pedagogia [263]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit Date

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us
Theme by 
Atmire NV