• RI - Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Sobre
    • RI Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Escola de Filosofia, Letras e Ciências Humanas (EFLCH)
  • Trabalhos de conclusão de curso
  • Ciências Sociais
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Escola de Filosofia, Letras e Ciências Humanas (EFLCH)
  • Trabalhos de conclusão de curso
  • Ciências Sociais
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A mundialização da moda brasileira na mídia impressa e virtual (2000-2015)

Thumbnail
View/Open
TCC LAÍSA PORTELLA LUCIANO CIENCIAS SOCIAIS.pdf (1.284Mb)
Date
2019-12-17
Author
Luciano, Laísa Portella [UNIFESP]
Advisor
Dias, Marcia Regina Tosta [UNIFESP]
Type
Trabalho de conclusão de curso de graduação
Metadata
Show full item record
Alternative Title
The worldwide of Brazilian fashion in print and virtual media (2000 -2015)
Abstract
O trabalho tem como proposta analisar como se deu e repercutiu a mundialização da moda brasileira. A partir de pesquisa realizada principalmente em matérias encontradas em revistas e jornais impressos e virtuais, busca-se relacionar os dados levantados à bibliografia relacionada à indústria, cultura, economia e internacionalização da moda. Trata-se de promover o entendimento, por meio de um olhar sociológico, dos fatores que alavancaram a moda brasileira ao redor do mundo, refletindo sobre a forma como a moda brasileira é vista e analisada tanto pelos autores da bibliografia como nas matérias produzidas pela imprensa.
 
The work aims to analyze how the globalization of Brazilian fashion took place and had repercussions. Based on research carried out mainly in articles found in printed and virtual magazines and newspapers, this paper pursues to relate the data collected to the bibliography related to the industry, culture, economics and internationalization of fashion. It is about promoting the understanding, through a sociological look, of the factors that leveraged Brazilian fashion around the world, reflecting on the way Brazilian fashion is seen and analyzed both by the authors of the bibliography and in the articles produced by the press.
 
Citation
LUCIANO, Laísa. A mundialização da moda brasileira na mídia impressa e virtual (2000- 2015). UNIFESP, 2019.
Keywords
Moda
Indústria têxtil
Vestuário
Moda brasileira
Economia
Sponsorship
Não recebi financiamento
URI
https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/60827
Collections
  • Ciências Sociais [170]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit Date

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us
Theme by 
Atmire NV