• RI - Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Sobre
    • RI Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Escola Paulista de Enfermagem (EPE)
  • EPE - Artigos
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Escola Paulista de Enfermagem (EPE)
  • EPE - Artigos
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Satisfação da qualidade de atendimento em um Pronto-Socorro Infantil

Thumbnail
View/Open
S0103-21002017000600635-en.pdf (145.6Kb)
S0103-21002017000600635-pt.pdf (184.7Kb)
Date
2017
Author
de Oliveira Sa Macedo, Giselle Pinto [UNIFESP]
D'Innocenzo, Maria [UNIFESP]
Type
Artigo
ISSN
0103-2100
Is part of
Acta Paulista De Enfermagem
DOI
10.1590/1982-0194201700092
Metadata
Show full item record
Alternative Title
Satisfaction of quality of care in a Pediatric Emergency Room
Abstract
Objective: To evaluate the satisfaction index of pediatric patients' companions in relation to the quality of care provided in an emergency service. Methods: Cross-sectional and descriptive study conducted in a Pediatric Emergency Room of a teaching hospital with participation of 300 companions of pediatric patients. A validated instrument was offered to family members for their evaluation of the emergency service quality. Results: Pediatric patients' companions demonstrated satisfaction with the quality of care provided at the Pediatric Emergency Room. There was a significant statistical difference (p<0.05) in the satisfaction index of family members of children diagnosed with dermatological diseases and who received medications administered via rectal route, and those who sought the service because they considered it a reference or because they did not have health insurance. Conclusion: The family members surveyed are satisfied with the quality of care provided to their children in the emergency room service.
 
Objetivo: Avaliar o índice de satisfação do acompanhante do paciente pediátrico com relação à qualidade do atendimento prestado em um serviço de emergência. Métodos: Pesquisa transversal e descritiva desenvolvida em um Pronto-Socorro Infantil de um hospital universitário, com a participação de 300 acompanhantes dos pacientes pediátricos. Utilizou-se um instrumento validado oferecido aos familiares para avaliar a qualidade do serviço de emergência. Resultados: Os acompanhantes dos pacientes pediátricos demonstraram satisfação com a qualidade de atendimento prestado pelo Pronto-Socorro Infantil. Registrou-se diferença estatística significativa (p<0,05) quanto ao índice de satisfação manifestado pelos familiares das crianças diagnosticadas com doenças dermatológicas, que receberam medicações administradas pela via retal e que procuraram o serviço por considerarem-no como referência ou por não possuírem plano de saúde. Conclusão: Os familiares pesquisados encontram-se satisfeitos no que se refere à qualidade de atendimento prestado às suas crianças no serviço de pronto-socorro.
 
Citation
Acta Paulista De Enfermagem. Sao Paulo, v. 30, n. 6, p. 635-643, 2017.
Keywords
Quality of health care
Emergency service, hospital
Child
Patient satisfaction
Qualidade da assistência à saúde
Serviço hospitalar de emergência
Criança
Satisfação do paciente
URI
https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/58197
Collections
  • EPE - Artigos [1050]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit Date

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us
Theme by 
Atmire NV