• RI - Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Sobre
    • RI Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Escola de Filosofia, Letras e Ciências Humanas (EFLCH)
  • Teses e Dissertações
  • PPG - Educação
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Escola de Filosofia, Letras e Ciências Humanas (EFLCH)
  • Teses e Dissertações
  • PPG - Educação
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Os Bebês Como Tema Na Formação Docente: Um Estudo Sobre Currículos Dos Cursos De Pedagogia Do Estado De São Paulo

Thumbnail
View/Open
2018-0651.pdf (1.315Mb)
Date
2018-05-04
Author
Andrade, Suzana Maria De [UNIFESP]
Advisor
Freitas, Marcos Cezar De [UNIFESP]
Type
Dissertação de mestrado
Metadata
Show full item record
Abstract
This Master's Dissertation Presents The Data Of The Research That Investigates The Presence Of The Theme "Baby" From 0 Years-Old To 2 Years-Old In The Curricula Of Pedagogy Courses In The State Of São Paulo, Brazil. This Study Was Carried Out Through A Keywords Data Collection, Considered As Descriptors, Obtained From The Curriculum Frameworks Of The Analyzed Institutions. In Order To Do This, This Study Considers Some Important Aspects Related To This Specific Theme. These Items Are The Following: The Nursery History In Brazil; The Transition Of Its Administrative Responsibility Towards To The Municipal Education Secretaries; The Society"S Perception On Baby As A Person That Have Legal Rights; The Study About Curriculum And The Way That Are Structured The Pedagogy Courses; And The Fun As A Way To Learn For Babies. Therefore, This Research Presents The Data Obtained From The Data Collecting, Explaining The Main Results And Conclusion About The Theme.
 
Esta Dissertação De Mestrado Apresenta Os Dados Da Pesquisa Que Investiga A Presença Do Tema Bebês De Zero A Dois Anos Nos Currículos Dos Cursos De Pedagogia Do Estado De São Paulo. O Estudo Desenvolveu-Se Por Meio Do Levantamento De Palavras-Chave, Aqui Tratadas Como Descritores, Elencadas Para A Coleta De Dados Nas Grades Dos Cursos Das Instituições De Ensino Pesquisadas. Para Tanto, A Pesquisa Perpassa Alguns Aspectos Relevantes Que Dizem Respeito À Temática Em Tela: O Histórico Das Creches No Brasil; A Transição De Sua Responsabilidade Administrativa Para As Secretarias Municipais De Educação; A Percepção Da Sociedade A Respeito Do Bebê Como Sujeito De Direitos; O Estudo Sobre Currículo E A Forma Como São Estruturados Os Cursos De Pedagogia; E O Brincar Como Forma De Aprender Dos Bebês. Diante Disso, Este Estudo Culmina Na Apresentação Dos Dados Obtidos A Partir Do Levantamento Realizado, Detalhando Os Principais Resultados E Conclusões A Que Se Chegou Acerca Da Temática.
 
Keywords
Babies
Early Childhood Education
Nursery
Play
Pedagogy Course
Bebês
Educação Infantil
Creche
Brincar
Pedagogia
URI
https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52709
Collections
  • PPG - Educação [287]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit Date

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us
Theme by 
Atmire NV