Transição Mínima E Música Em Dissolução: Estudo Sobre A Música De Alban Berg Sob A Crítica De Theodor Adorno

Data
2018-04-24
Tipo
Dissertação de mestrado
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Resumo
This Work Intends To Study The Philosophical And Musical Relations In Alban Berg's Oeuvre, Not Only From Theodor Adorno's Critic Texts As Also From His Personal Relationship To The Composer, His Friend And Teacher, And With His Music, Seen By Adorno As The Most Successful In Conciliating The Objectivity Of The Constructive Method To The Inventive Subjectivity Of The Artist. Our Work Develops In Three Stages " Always Relating Adorno's Theorizations To Berg's Music " Which Are: The Discussion About Musical Language Within The Compositional Landscape Of The Early 20th Century; The Musical Analysis As A Legitimate Way Of Aesthetic Evaluation, According To Adorno's Criteria Of Truth Content [Wahrheitsgehalt], In Replacement To The Ancient Categories Of Beautiful Or Sublime; And The Compositional Methods Of Alban Berg, The Master Of Minimal Link, As Its Implications Along His Oeuvre.
O Presente Trabalho Pretende Analisar As Relações Filosóficas E Musicais Existentes Na Obra De Alban Berg A Partir Não Só Da Crítica De Theodor Adorno, Como Também De Sua Relação Pessoal Com O Compositor, Seu Amigo E Mestre, E Com Sua Música, Tida Por Adorno Como A Mais Completa No Sentido De Aliar A Objetividade Do Método Construtivo À Subjetividade Inventiva Do Artista. Nosso Trabalho Tem Três Etapas, Sempre Relacionando A Teorização De Adorno À Música De Berg; Elas São: A Discussão Sobre A Linguagem Musical No Panorama Composicional Do Início Do Século Xx; A Análise Musical Como Forma Legítima De Avaliação Estética Segundo O Critério Adorniano Do Teor De Verdade [Wahrheitsgehalt], Em Substituição Às Antigas Categorias Belo E Sublime; E O Método Composicional De Alban Berg, O Mestre Da Transição Mínima, Assim Como Suas Implicações Ao Longo De Sua Obra.
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