• RI - Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Sobre
    • RI Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Escola Paulista de Medicina (EPM)
  • Teses e Dissertações
  • PPG - Pediatria e Ciências Aplicadas à Pediatria
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Escola Paulista de Medicina (EPM)
  • Teses e Dissertações
  • PPG - Pediatria e Ciências Aplicadas à Pediatria
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aspectos Emocionais Presentes Nas Dificuldades Alimentares Iniciais: Compreensão E Intervenção Nas Relações Pais-Bebê Em Contexto Pediátrico

Thumbnail
Date
2018-06-14
Author
Almeida, Mariangela Mendes De [UNIFESP]
Advisor
Sole, Dirceu [UNIFESP]
Type
Tese de doutorado
Metadata
Show full item record
Abstract
Aim: This Paper Investigates The Emotional Aspects Involved Within Early Feeding Difficulties In The First Three Years Of Life, In Order To Present Conceptual Elements And Practical Mediations, Which Can Strengthen An Effective Interface Between Pediatricians And Psychologists Working With Parents And Children In Their First Challenges. Methodological Resources: In A Retrospective Study, From A Clinical-Qualitative Perspective, This Paper Seeks To Deepen, With A Psychoanalytical Psychodynamic Framework, The Understanding Of Emotional Aspects Involved In Early Feeding Difficulties Within Two Contexts: A) Analysis Of Parental Descriptions About Their Babies From Zero To Eighteen Months And Their Eating Difficulties, From Three Questions Answered In The Intake Sessions To Parents-Babies Within The Mental Health Division Of The Discipline Of General And Community Pediatrics, Department Of Pediatrics Of Epm-Unifesp And B) Analysis Of Group Material Of Parents/Babies And Children From Zero To Three Years And Eleven
 
Objetivo: Este Trabalho Investiga Os Aspectos Emocionais Envolvidos Nas Dificuldades Alimentares Nos Três Primeiros Anos De Vida, De Forma A Apresentar Subsídios Conceituais E Mediações Práticas, Que Possam Fortalecer Uma Efetiva Interface Entre Pediatras E Psicólogos No Atendimento A Pais E Crianças Em Seus Primeiros Impasses. Recursos Metodológicos: Em Estudo Retrospectivo, A Partir De Uma Perspectiva Clínico-Qualitativa, Busca-Se Aprofundar, Com Referenciais Psicodinâmicos Psicanalíticos, A Compreensão Dos Aspectos Emocionais Presentes Nas Queixas Alimentares Em Dois Contextos: A) Análise De Descrições Parentais Acerca De Seus Bebês De Zero A Dezoito Meses E De Suas Dificuldades Alimentares, A Partir De Três Questões Respondidas Em Triagem No Núcleo De Atendimento A Pais-Bebês Do Setor De Saúde Mental Da Disciplina De Pediatria Geral E Comunitária Do Departamento De Pediatria Da Epm-Unifesp E B) Análise De Material De Grupo De Atendimento A Pais-Bebês E Crianças De Zero A Três Anos E Onze Meses, No Mesmo S
 
Keywords
Food Intake
Parent-Infant Relationship
Child Development
Psychoanalysis
Child Mental Health
Child
Ingestão De Alimentos
Relações Pai-Filho
Desenvolvimento Infantil
Psicanálise
Saúde Mental
Criança
URI
https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52447
Collections
  • PPG - Pediatria e Ciências Aplicadas à Pediatria [549]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit Date

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us
Theme by 
Atmire NV