Acesso E Permanência No Ensino Superior: Perfil Dos Alunos Da Área Da Saúde No Vale Do Ribeira

No Thumbnail Available
Date
2018-09-24
Authors
Monma, Aline Tatiane Almeida [UNIFESP]
relationships.isAdvisorOf
Poletto, Patricia Rios [UNIFESP]
item.page.type-of
Dissertação de mestrado
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Although Vale Do Ribeira Is A Region Rich In Biodiversity, Its Socioeconomic Indexes Are The Lowest In The State Of São Paulo. In The Area, There Is Only One Faculty With Face-To-Face Course In The Health Field, Which Runs In The Evening. This Project Aimed To Understand The Possible Influence Of Socioeconomic Aspects And Previous Education In High School With The Permanence In Higher Education With Students Enrolled In The Courses Of The Health Area In A Private Higher Education Institution Located In Vale Do Ribeira. Specific Goals: To Characterize The Socioeconomic Profile Of Students Enrolled In Health Field; Explore Aspects Of Their Previous Education In High School And Their Relation To The Permanence In Higher Education; Also Knowledge And Understanding The Difficult Aspects For Students To Remain In Higher Education. Method: The Research Was Exploratory, Descriptive, Transversal Study With A Qualitative Approach. The Socioeconomic Questionnaire And The Semistructured Interview Were Used As Instruments
O Vale Do Ribeira É Uma Região Muito Rica Em Biodiversidades, Porém Seus Índices Socioeconômicos São Os Mais Baixos Do Estado De São Paulo. Na Região Há Somente Uma Faculdade Presencial Na Área Da Saúde, Que Funciona Durante O Período Noturno. O Projeto Objetivou Compreender A Possível Influência Dos Aspectos Socioeconômicos E Da Formação Prévia No Ensino Médio Com A Permanência No Ensino Superior, Dos Estudantes Matriculados Nos Cursos Da Área Da Saúde De Uma Instituição De Ensino Superior Privada, Situada No Vale Do Ribeira. Teve Como Objetivos Específicos: Caracterizar O Perfil Socioeconômico Dos Estudantes Matriculados Nos Cursos Da Área Da Saúde; Explorar Junto Aos Estudantes Aspectos De Sua Formação Prévia No Ensino Médio E Sua Relação Com A Permanência No Ensino Superior; E Conhecer E Compreender Os Aspectos Dificultadores Para Permanência Dos Estudantes No Ensino Superior. Método: A Investigação Foi Do Tipo Exploratório Descritivo, Transversal Com Abordagem Qualitativa. Teve Como Instrumentos O Questi
Description
Citation