• RI - Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Sobre
    • RI Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Escola Paulista de Medicina (EPM)
  • Teses e Dissertações
  • PPG - Gestão e Informática em Saúde
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Escola Paulista de Medicina (EPM)
  • Teses e Dissertações
  • PPG - Gestão e Informática em Saúde
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Implantação E Avaliação Do Mooc: Pesquisa Em Base De Dados De Enfermagem

Thumbnail
Date
2018-11-13
Author
Gomes, Juliana Invencao [UNIFESP]
Advisor
Mancini, Felipe [UNIFESP]
Type
Dissertação de mestrado
Metadata
Show full item record
Abstract
Introduction: Given The Benefits Of The Application Of Information And Communication Technology (Ict) In The Different Scenarios Of The Nurses' Work, It Is Necessary That Computer Skills Be Included In Both Their Training And Postgraduate Nursing Education. In This Perspective, The Massive Open Online Courses (Mooc) Constitute A Facilitating Element In The Training Of Professionals In The Health Area. Objective: To Propose The Development Of A Mooc Based On The Competences In Informatics In Nursing Required By The Technology Informatics Guiding Education Reform (Tiger). Methods: This Is A Descriptiveexploratory Applied And Quantitative Approach Research Consisting Of The Following Steps: Definition Of Educational Objectives, Pedagogical Architecture Elaboration, Instructional Content Production, Course Implementation And, Finally, Satisfaction Of Participants Evaluation. Results: O Xmooc Bibliographic Research In Nursing Databases Aimed At Training Nurses To Perform Bibliographic Research In Electronic Databa
 
Introdução: Diante Dos Benefícios Proporcionados Pela Aplicação Da Tecnologia Da Informação E Comunicação (Tic) Nos Diversos Cenários De Atuação Do Enfermeiro, Faz-Se Necessário Que Competências Em Informática Sejam Incluídas Na Sua Formação E Pós-Formação Acadêmica De Enfermagem. Nessa Perspectiva, Os Massive Open Online Courses (Mooc) Configuram-Se Como Elemento Facilitador Na Capacitação Dos Profissionais De Saúde. Objetivo: Propor O Desenvolvimento De Um Mooc Baseado Nas Competências Em Informática Em Enfermagem, Requeridas Pela Technology Informatics Guiding Education Reform (Tiger). Métodos: Trata-Se De Uma Pesquisa Descritivo-Exploratória, Aplicada E De Abordagem Quantitativa, Constituída Das Seguintes Etapas: Definição De Objetivos Educacionais, Elaboração Da Arquitetura Pedagógica, Produção Do Conteúdo Instrucional, Implantação Do Curso E, Por Fim, Avaliação Da Satisfação Dos Participantes. Resultados: O Xmooc Pesquisa Bibliográfica Em Bases De Dados De Enfermagem Visou Capacitar Enfermeiros Para A R
 
Keywords
Computer Science In Nursing
Knowledge In Computer Science
Informational Competence
Informática Em Enfermagem
Conhecimentos Em Informática
Competência Informacional
URI
https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52260
Collections
  • PPG - Gestão e Informática em Saúde [115]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit Date

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us
Theme by 
Atmire NV