Publicidade E Consumo Infantil: Estratégias Publicitárias E Resultados Econômicos (São Paulo, 1969 A 1978)

Publicidade E Consumo Infantil: Estratégias Publicitárias E Resultados Econômicos (São Paulo, 1969 A 1978)

Author Silva, Deividi De Santana Autor UNIFESP Google Scholar
Advisor Plens, Claudia Regina Autor UNIFESP Google Scholar
Institution Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Graduate program História
Abstract The Purpouse Of The Dissertation Is To Discuss The Creation Of An Advertising Market Focused On Children And Public Experiences That Have Consolidated A Culture Of Consumption Among Middle-Class Children. Another Aspect Is To Analyze The Debates, Consensuses And Tensions Between Advertisers And Companies Interested In This New Niche Market And Sectors Of The Civil Community. This Debate Will Be Accompanied By The Economic Results Of Industrialized Foods For Children In The City Of São Paulo Between The Years Of 1969 And 1978, During Which The Publicists Discussed The Creation Of The Best Self-Regulating Mechanism Of Brazilian Advertising. The City Of São Paulo Becomes Of Great Value For The Study, Since It Was The Main City Of Brazil To Have Capitalism In Its Mature Form From The Point Of View Of Production, Consumption And The New Forms Of Modern Sociability That Were Consolidated During The Military Regime. Studying The Tensions Between Sectors Involved To A Lesser Or Greater Degree In The Production Of Spe

Dissertação Em Questão Tem Como Proposito Discutir A Criação De Um Mercado Publicitário Voltado Para As Crianças E As Vivências Públicas Que Consolidaram Entre As Crianças De Classe Média Uma Cultura Do Consumo. Outro Aspecto É Analisar Os Debates, Consensos E Tensões Entre Publicitários E Empresas Interessadas Neste Novo Nicho De Mercado E Setores Da Comunidade Civil. Este Debate Será Acompanhado Paralelamente Aos Resultados Econômicos De Alimentos Industrializados Voltados Para As Crianças Na Cidade De São Paulo Entre Os Anos De 1969 A 1978, Período Em Que Os Publicitários Discutiram A Criação Do Melhor Mecanismo Autorregulador Da Propaganda Brasileira. A Cidade De São Paulo Se Torna De Grande Valia Para O Estudo, Pois Foi Ela A Principal Cidade Do Brasil A Ter O Capitalismo Em Sua Forma Madura Do Ponto De Vista Da Produção, Consumo E As Novas Formas De Sociabilidade Modernas Que Se Consolidaram Durante O Regime Militar. Estudar As Tensões Entre Setores Envolvidos Em Menor Ou Maior Grau Na Produção De Uma P
Keywords Advertising, Consumption And Childhood, Military Regime
Publicidade, Consumo E Infância, Regime Militar
Language Portuguese
Date 2018-02-27
Research area Poder, Cultura E Saberes
Knowledge area Ciências Humanas
Publisher Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Extent 228 p.
Origin https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=6795086
Access rights Open access Open Access
Type Dissertation
URI https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52224

Show full item record




File

Name: 2018-0138.pdf
Size: 4.004Mb
Format: PDF
Description:
Open file

This item appears in the following Collection(s)

Search


Browse

Statistics

My Account