Gestão de materiais no Departamento de Oftalmologia e Ciências Visuais da Universidade Federal de São Paulo – manual operacional

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Data
2020-04-30
Autores
Perucio, Gilson Roberto [UNIFESP]
Orientadores
Scarpi, Marinho Jorge [UNIFESP]
Tipo
Dissertação de mestrado profissional
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Resumo
With the advent of public administration, globalization, the need to reduce costs and the charging for efficiency in public services, the administration and public managers began to recognize the warehouse as a resource holder, being a strategic sector of the related organization. to provide the maintenance of the functioning of the services avoiding the paralysis of the attendance to the public. The research was conducted in the Department of Ophthalmology and Visual Sciences of EEPM / UNIFESP, Federal University of São Paulo Campus São Paulo and on the literature about Materials Management, Supply Chain and procurement laws. Questionnaires applied to the people involved, observation of the environment and management of the warehouse, added to the knowledge acquired in the literature and current legislation, supported the preparation of an Operational Manual of Materials Management, which we intend to assist the servers and public managers in the implementation of the warehouse. demonstrating the concepts of physical layout, administration, security, accuracy, data management and planning of material procurement, as public agencies have laws governing the procurement of materials.
Com o advento da administração pública, a globalização, a necessidade de reduzir os custos e com a cobrança por eficiência nos serviços públicos, a administração e os gestores públicos passaram a reconhecer o almoxarifado como um detentor de recursos, um setor estratégico da organização, que proporciona a manutenção do funcionamento dos serviços, evitando a paralização do atendimento ao público. Esta pesquisa foi realizada no âmbito do Departamento de Oftalmologia e Ciências Visuais da EEPM / UNIFESP, Universidade Federal de São Paulo Campus São Paulo e na literatura sobre a Gestão de Materiais, Cadeia de Suprimentos e leis de licitações. Questionários foram aplicados às pessoas envolvidas, observação do ambiente e da gestão do almoxarifado, somados ao conhecimento adquirido na literatura e legislação vigente, fundamentaram a confecção de um Manual Operacional da Gestão de Materiais, o qual pretendemos auxiliar os servidores e Gestores públicos na implantação do Almoxarifado demonstrando os conceitos de organização física ¨Layout¨, administração, segurança, acurácia, gerenciamento de dados e planejar as compras de materiais, pois os órgãos públicos possui leis que regulamentam a aquisição de materiais.
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