• RI - Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Sobre
    • RI Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Instituto de Saúde e Sociedade (ISS)
  • ISS - Artigos
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Instituto de Saúde e Sociedade (ISS)
  • ISS - Artigos
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Por uma história comparativa da educação matemática

Thumbnail
View/Open
S0100-15742012000100010.pdf (205.1Kb)
Date
2012-04-01
Author
Valente, Wagner Rodrigues [UNIFESP]
Type
Artigo
ISSN
0100-1574
Is part of
Cadernos de Pesquisa
DOI
10.1590/S0100-15742012000100010
Metadata
Show full item record
Alternative Title
Toward a comparative history of mathematical education
Abstract
This text analyzes two movements toward the internationalization of proposals for the teaching of mathematics. The first of them, in the early nineteenth century, was the setting-up, in 1908, of the International Committee on Mathematical Instruction; the second, in the mid-twentieth century, became known as the Modern Mathematics Movement. The analysis aims to show that the issue of internationalization points to the need for a historic-comparative approach as a way of producing mathematical education.
 
Este texto analisa dois movimentos de internacionalização de propostas para o ensino de matemática. O primeiro deles, no início do século XX, com a criação da Comissão Internacional do Ensino de Matemática, em 1908; o segundo, ocorrido em meados desse mesmo século, que ficou conhecido como Movimento da Matemática Moderna. A análise tem por objetivo mostrar que o tema da internacionalização remete à necessidade de uma abordagem histórico-comparativa como forma de produção de conhecimento da educação matemática.
 
Citation
Cadernos de Pesquisa. Fundação Carlos Chagas, v. 42, n. 145, p. 162-179, 2012.
Keywords
Mathematics education
comparative education
new maths
Educação matemática
educação comparada
matemática moderna
URI
http://repositorio.unifesp.br/handle/11600/7079
Collections
  • ISS - Artigos [738]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit Date

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us
Theme by 
Atmire NV