• RI - Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Sobre
    • RI Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Instituto do Mar (IMar)
  • Trabalhos de conclusão de curso
  • Engenharia de Petróleo
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Instituto do Mar (IMar)
  • Trabalhos de conclusão de curso
  • Engenharia de Petróleo
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Proposta de melhoria para o acesso de caminhões ao Porto de Santos

Thumbnail
View/Open
Trabalho de Conclusão de Curso (405.5Kb)
Date
2022-08-03
Author
Mazzo, Leandro [UNIFESP]
Advisor
Sakurai, Cledson Akio [UNIFESP]
Type
Trabalho de conclusão de curso de graduação
Metadata
Show full item record
Abstract
O porto de Santos é hoje o principal porto para a exportação dos bens produzidos no Brasil, sendo utilizado por vários estados brasileiros. Suas principais vias de acesso são por meio de rodovias, uma vez que, o meio de transporte mais utilizado para deslocar cargas são os caminhões. Com o crescente desenvolvimento econômico do país houve um aumento das importações e exportações o que resultou em uma maior demanda de caminhões chegando ao porto, gerando longas filas e tempo de espera. Para resolver isso foi desenvolvido o sistema de agendamento de caminhões, alterando a dinâmica de chegada ao porto. Porém o sistema não foi capaz de sanar todo o problema, pois ainda ocorrem filas que atrapalham o trânsito local. Este trabalho tem como objetivo apresentar uma proposta para melhorar o acesso dos caminhões ao porto de Santos, para que se possa acabar ou reduzir as filas que se formam no entorno do porto e que atrapalham o fluxo do trânsito local.
 
The port of Santos is today the main port for the export of goods produced in Brazil, being used by several Brazilian states. Its main access routes are through highways, since the most used means of transport to move loads are trucks. With the growing economic development of the country, there was an increase in imports and exports, which resulted in a greater demand for trucks arriving at the port, generating long lines and waiting times. To solve this, a truck scheduling system was developed, changing the dynamics of arrival at the port. However, the system was not able to solve the entire problem, as there are still queues that hinder local traffic. This work aims to present a proposal to improve the access of trucks to the port of Santos, so that the queues that form around the port and that hinder the flow of local traffic can be ended or reduced.
 
Citation
MAZZO, Leandro. Proposta de melhoria para o acesso de caminhões ao Porto de Santos. 2022. 23 f. Trabalho de conclusão de curso (Graduação em Engenharia de Petróleo) - Instituto do Mar, Universidade Federal de São Paulo, Santos, 2022.
Keywords
Logística Portuária
Porto de Santos
Sistema de Agendamento
Port Logistics
Port of Santos
Scheduling System
URI
https://repositorio.unifesp.br/xmlui/handle/11600/65296
Collections
  • Engenharia de Petróleo [54]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit Date

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us
Theme by 
Atmire NV