• RI - Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Sobre
    • RI Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Escola de Filosofia, Letras e Ciências Humanas (EFLCH)
  • Laboratório de Pesquisa e Escuta do Atendimento Educacional Especializado (LAPEAEE)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Escola de Filosofia, Letras e Ciências Humanas (EFLCH)
  • Laboratório de Pesquisa e Escuta do Atendimento Educacional Especializado (LAPEAEE)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

PALAVRAS-CHAVE DA EDUCAÇÃO ESPECIAL E DA EDUCAÇÃO INCLUSIVA

Thumbnail
View/Open
Este artigo analisa as palavras-chave com as quais, nos últimos quarenta anos, Educação Especial e Educação Inclusiva adquiriram diferentes perspectivas. Indica como as palavras acessibilidade, inclusão e diversidade foram ressignificadas e faz um inventário das palavras que a Educação Inclusiva não conservou das experiências de Educação Especial. Sugere, ao final, possibilidades para um novo uso e apropriação das palavras autonomia e interdependência. This article analyzes the keywords with which, in the last forty years, Special Education and Inclusive Education have acquired different perspectives. It indicates how the words accessibility, inclusion and diversity were reframed; it makes an inventory of the words that Inclusive Education did not keep from the experiences of Special Education. In the end, it suggests possibilities for a new use and appropriation of the words autonomy and interdependence. (273.8Kb)
Date
2020-12-12
Author
Freitas, Marcos Cezar de
Type
Artigo
DOI
0000-0003-1050-415X
Metadata
Show full item record
Alternative Title
KEYWORDS OF SPECIAL EDUCATION AND INCLUSIVE EDUCATION
Abstract
Este artigo analisa as palavras-chave com as quais, nos últimos quarenta anos, Educação Especial e Educação Inclusiva adquiriram diferentes perspectivas. Indica como as palavras acessibilidade, inclusão e diversidade foram ressignificadas e faz um inventário das palavras que a Educação Inclusiva não conservou das experiências de Educação Especial. Sugere, ao final, possibilidades para um novo uso e apropriação das palavras autonomia e interdependência. This article analyzes the keywords with which, in the last forty years, Special Education and Inclusive Education have acquired different perspectives. It indicates how the words accessibility, inclusion and diversity were reframed; it makes an inventory of the words that Inclusive Education did not keep from the experiences of Special Education. In the end, it suggests possibilities for a new use and appropriation of the words autonomy and interdependence.
Citation
FREITAS.M.C. PALAVRAS-CHAVE DA EDUCAÇÃO ESPECIAL E DA EDUCAÇÃO INCLUSIVA: RESSIGNIFICAÇÕES. São Paulo, REVISTA DO CENTRO DE PESQUISA E FORMAÇÃO, 2020, Nº 11, dezembro 2020, p. 245-263
Keywords
Educação Especial
Educação Inclusiva
Diversidades
Repertórios.
URI
https://repositorio.unifesp.br/xmlui/handle/11600/63702
Collections
  • Laboratório de Pesquisa e Escuta do Atendimento Educacional Especializado (LAPEAEE) [14]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit Date

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us
Theme by 
Atmire NV