• RI - Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Sobre
    • RI Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Escola de Filosofia, Letras e Ciências Humanas (EFLCH)
  • Laboratório de Pesquisa e Escuta do Atendimento Educacional Especializado (LAPEAEE)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Escola de Filosofia, Letras e Ciências Humanas (EFLCH)
  • Laboratório de Pesquisa e Escuta do Atendimento Educacional Especializado (LAPEAEE)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

EFFICIENCY MARKETS AND RESULTS: HIGH PERFORMANCE AGAINST THE PUBLIC SCHOOL AND ITS EFFORT FOR THE INCLUSION OF CHILDREN WITH DISABILITIES

Thumbnail
View/Open
O artigo aborda a apropriação que a filantropia empresarial educativa fez de documentos estratégicos da educação brasileira para propor uma lógica de mercado à educação pública. A circulação das palavras-chave eficiência e resultado naturaliza a narrativa empresarial sobre o valor da alta performance e esvazia a escola pública de possibilidades inclusivas, especialmente no que diz respeito à escolarização de crianças com deficiências. (199.0Kb)
Date
2018-10-11
Author
Freitas, Marcos Cezar de
Type
Artigo
DOI
http://dx.doi.org/10.1590/S1413-24782018230074
Metadata
Show full item record
Alternative Title
Mercadores de eficiências e resultados: alta performance contra a escola pública e seu esforço para inclusão de crianças com deficiências
Abstract
The article deals with the appropriation that educational entrepreneurial philanthropy has made of strategic documents of the Brazilian education to propose a market logic to public education. The circulation of the keywords efficiency and result naturalizes the business narrative about the value of high performance and empties the public school of inclusive possibilities, especially with regard to the schooling of children with disabilities.
Citation
FREITAS, M.C. Mercadores de eficiências e resultados: alta performance contra a escola pública e seu esforço para inclusão de crianças com deficiências. São Paulo, Revista Brasileira de Educação, ANPED, v. 23 e230074 2018
Keywords
public school
inclusion
efficiency
outcome
Sponsorship
Não recebi financiamento
URI
https://repositorio.unifesp.br/xmlui/handle/11600/63643
Collections
  • Laboratório de Pesquisa e Escuta do Atendimento Educacional Especializado (LAPEAEE) [14]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit Date

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us
Theme by 
Atmire NV