• RI - Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Sobre
    • RI Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Escola Paulista de Política, Economia e Negócios (EPPEN)
  • Trabalhos de conclusão de curso
  • Administração
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Escola Paulista de Política, Economia e Negócios (EPPEN)
  • Trabalhos de conclusão de curso
  • Administração
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A importância do e-commerce na sobrevivência e na sustentabilidade da Coopergran

Thumbnail
View/Open
A importância do e-commerce na sobrevivência e na sustentabilidade da Cooperagran.pdf (715.8Kb)
Date
2022-02-10
Author
Andrade, Paulo Felipe [UNIFESP]
Advisor
Venturini, Fabio Cesar [UNIFESP]
Type
Trabalho de conclusão de curso de graduação
Metadata
Show full item record
Alternative Title
The importance of e-commerce in the survival and sustentability of Coopergran
Abstract
Este estudo contempla uma análise de estudo de caso do uso do E-commerce pela Coopergran, uma Cooperativa de Consumo fundada em 1959 no Município de Osasco, na grande São Paulo, pelos funcionários da empresa COBRASMA, utilizando os dados fornecidos pela Cooperativa para avaliar a importância deste canal de vendas para a Cooperativa na atualidade. O trabalho apresenta uma abordagem histórica sobre o desenvolvimento do Cooperativismo no mundo, explica o que são as cooperativas e conta a história da Coopergran. O estudo apresenta também as principais características do comércio eletrônico e sua evolução ao longo do período dos últimos anos no Brasil. O foco central do estudo é a importância do comércio eletrônico para a sobrevivência da Coopergran nos dias atuais.
 
This study contemplates an analysis of the case study of the use of the E-commerce by Coopergran, a cooperative founded in 1959 in Osasco City, in São Paulo, by the employees of COBRASMA, using data provided by the cooperative to evaluate the importance of this Sales Channel for the cooperative in the presente days. The study presentes a historical approach on the development of the Cooperativism in the world, explains what are the cooperatives and tells the story of Coopergran. The study also presentes the main characteristics of the E-commerce and its evolution through the period of the last Years in Brazil. The main focus of the study is the importance of the E-commerce in the survival of Coopergran nowadays.
 
Keywords
Cooperativismo
Cooperativas
Economia Solidária
Autogestão
E-commerce
Vendas
Sponsorship
Não recebi financiamento
URI
https://repositorio.unifesp.br/xmlui/handle/11600/63014
Collections
  • Administração [176]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit Date

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us
Theme by 
Atmire NV