• RI - Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Sobre
    • RI Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Escola de Filosofia, Letras e Ciências Humanas (EFLCH)
  • Trabalhos de conclusão de curso
  • História da Arte
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Escola de Filosofia, Letras e Ciências Humanas (EFLCH)
  • Trabalhos de conclusão de curso
  • História da Arte
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Intermitências da imagem: (des)aparições e fulgurâncias em Oscar Muñoz

Thumbnail
View/Open
Trabalho de conclusão de curso (1.063Mb)
Date
2021-12-07
Author
Souza, Mirelly Alves
Advisor
Filho, Osvaldo Fontes
Type
Trabalho de conclusão de curso de graduação
Metadata
Show full item record
Alternative Title
Intermittent images. (Dis)appearances and radiances in Oscar Muñoz.
Abstract
Este estudo propõe analisar a obra do artista colombiano Óscar Muñoz, em particular o modo como ele solicita as imagens em suas intermitências, por vezes no limiar de seu desaparecimento. Haveria ali um esvaziamento de sentido ou uma fulgurância de modos outros de retenção na memória? Quando persiste a desaparição da forma, quando se evidenciam a mancha, a identidade rasurada, aludida porém fragilizada, precarizada, estaríamos expostos a uma lacuna na percepção, a uma imagem em estado de latência? Poderíamos delas falar como de um não-saber? Entre imagem do tempo e tempo da imagem, este estudo procura pensar registros renovados do olhar em um artista das intermitências da imagem.
 
This study proposes to analyze the work of the Colombian artist Óscar Muñoz, in particular the way in which he requests images in their intermittence, sometimes on the threshold of their disappearance. Would this be an emptying of meaning or a fulgurancy of other manners to retain memory? When the disappearance of form persists, the stain, the erased identity, alluded but weakened, precarious, would we be exposed to a gap in perception, to an image in a latency state? Could we speak of it as a not-knowing? Between the image of time and the time of image, this study seeks to think about renewed records of the gaze in an artist of intermittent images
 
Keywords
Óscar Muñoz
fotografia
imagem intermitente
memória
História da Arte
Sponsorship
Não recebi financiamento
URI
https://repositorio.unifesp.br/xmlui/handle/11600/62411
Collections
  • História da Arte [120]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit Date

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us
Theme by 
Atmire NV