• RI - Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Sobre
    • RI Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • UNIFESP
  • Unifesp - Em verificação
  • Em verificação - Geral
  • View Item
  •   DSpace Home
  • UNIFESP
  • Unifesp - Em verificação
  • Em verificação - Geral
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rorschach Comprehensive System norms in Brazilian children from public and private schools

Thumbnail
View/Open
S0102-79722011000400007.pdf (309.4Kb)
Date
2011-01-01
Author
Ribeiro, Rosangela Katya Sanches Mazzorana [UNIFESP]
Semer, Norma Lottenberg [UNIFESP]
Yazigi, Latife [UNIFESP]
Type
Artigo
ISSN
0102-7972
Is part of
Psicologia: Reflexão e Crítica
DOI
10.1590/S0102-79722011000400007
Metadata
Show full item record
Alternative Title
Normas do Rorschach Sistema Compreensivo para crianças Brasileiras de escolas públicas e escolares particulares
Abstract
The objective of this study was to construct normative tables for the Rorschach Comprehensive System for Brazilian children from public and private schools. The sample was selected using the Child Behavior Checklist and the Raven Test. The Rorschach was administered to children from 7 to 10 years old, both genders, from public schools (N=110) and private schools (N=101) in the city of Cuiabá, Mato Grosso State. Normative tables were created from the 113 variables of the Rorschach Comprehensive System, taking into consideration school type and age group. A comparison of the results demonstrated higher results in the R, Sum Y and Blend variables and in the Intellectualization Index among private school children, and higher Lambda scores among public school children.
 
O objetivo foi construir tabelas normativas do Rorschach Sistema Compreensivo para crianças brasileiras alunas de escolas particulares e públicas. A amostra foi selecionada por meio da Child Behavior Checklist e do teste de Raven. O Rorschach foi aplicado em crianças de 7 a 10 anos, de ambos os gêneros, de escolas públicas (N=110) e particulares (N=101), da cidade de Cuiabá, MT. Foram construídas tabelas normativas das 113 variáveis do Rorschach SC considerando origem escolar e faixa etária. A comparação dos resultados demonstrou resultados mais elevados nas variáveis R, Sum Y, Mistos e Índice de Intelectualização nas crianças de escola particulares e na variável Lambda nas crianças de escolas públicas.
 
Citation
RIBEIRO, Rosangela Kátia Sanches Mazzorana; SEMER, Norma Lottenberg; YAZIGI, Latife. Rorschach Comprehensive System norms in Brazilian children from public and private schools. Psicol. Reflex. Crit., Porto Alegre , v. 24, n. 4, p. 671-684, 2011
Keywords
Rorschach Comprehensive System
Normative Tables
Children
Private Schools
Public Schools
Rorschach Sistema Compreensivo
Tabelas Normativas, Crianças
Escolas Particulares
Escolas Públicas
URI
http://repositorio.unifesp.br/handle/11600/6224
Collections
  • Em verificação - Geral [7517]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit Date

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us
Theme by 
Atmire NV