• RI - Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Sobre
    • RI Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
  • español 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
Ver ítem 
  •   Repositorio Institucional UNIFESP
  • Escola de Filosofia, Letras e Ciências Humanas (EFLCH)
  • Laboratório de Pesquisa e Escuta do Atendimento Educacional Especializado (LAPEAEE)
  • Ver ítem
  •   Repositorio Institucional UNIFESP
  • Escola de Filosofia, Letras e Ciências Humanas (EFLCH)
  • Laboratório de Pesquisa e Escuta do Atendimento Educacional Especializado (LAPEAEE)
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Intersectionalities and special education on the perspective of the inclusive education

Thumbnail
Abrir fichero
Artigo que publica o resultado de duas pesquisas desenvolvidas no âmbito do projeto EDUCINEP: Educação Inclusiva na Escola Pública (369.7Kb)
Interseccionalidades e a Educacao Especial na Perspectiva da Educacao Inclusiva (343.6Kb)
Fecha
2021-01-11
Autor
Freitas, Marcos Cezar de
Santos, Larissa Xavier
Tipo
Artigo
DOI
https://doi.org/10.1590/198053147896
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Título alternativo
Interseccionalidade e educação especial na perspectiva da educação inclusiva
Resumen
The purpose of this article is to show that in research on the schooling of children with disabilities or chronically ill, intersectionality with issues of gender, race, social class and ethnicity are fundamental. The analysis was conducted based on this assumption, considered here as structuring of inclusive education. In order to carry out a narrative that validates this assumption, methodologically, information obtained in long ethnographic efforts with adults who accompany children registered as a target audience for special education in their respective schools was used. The conclusion we reached was that without criticizing the frameworks of gender, race and class that we witness the corporealities in question would not have been analyzed in an inclusive perspective. INCLUSIVE EDUCATION • SPECIAL EDUCATION • ETHNOGRAPHY • RACE
Cita
Freitas, M. C. de, & Santos, L. X. dos. (2021). Intersectionalities and special education on the perspective of the inclusive education. Cadernos de Pesquisa, 51, Article e07896. https://doi.org/10.1590/198053147896
Palabras clave
INCLUSIVE EDUCATION • SPECIAL EDUCATION • ETHNOGRAPHY • RACE RELATIONS
Educação inclusiva
Educação especial
Etnologia
Relações raciais
URI
https://repositorio.unifesp.br/xmlui/handle/11600/62220
Colecciones
  • Laboratório de Pesquisa e Escuta do Atendimento Educacional Especializado (LAPEAEE) [15]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contacto
Theme by 
Atmire NV
 

 

Listar

Todo repositorioComunidades & coleccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasPor fecha de envíoEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasPor fecha de envío

Mi cuenta

Acceder

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contacto
Theme by 
Atmire NV