• RI - Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Sobre
    • RI Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Escola Paulista de Política, Economia e Negócios (EPPEN)
  • Trabalhos de conclusão de curso
  • Ciências Contábeis
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Escola Paulista de Política, Economia e Negócios (EPPEN)
  • Trabalhos de conclusão de curso
  • Ciências Contábeis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Análise exploratória comparativa entre currículos de bacharelados em Ciências Contábeis do Brasil

Thumbnail
View/Open
Hugo_Bezerra_da_Silva_TCC (801.9Kb)
Date
2019-12-06
Author
Silva, Hugo Bezerra da [UNIFESP]
Advisor
Cei, Nena Gerusa [UNIFESP]
Type
Trabalho de conclusão de curso de graduação
Metadata
Show full item record
Abstract
Este trabalho de conclusão de curso busca apresentar o grau de diversidade entre cursos universitários de Contabilidade; através da exposição de resultados de um estudo exploratório comparativo entre selecionados cursos superiores de Bacharel em Ciências Contábeis de algumas universidades brasileiras. A base de comparação utilizada foi a carga horária de cada grande área de conhecimento da referida formação; definidas com relação aos parâmetros de avaliação oficial nacional, feita pelo Ministério de Educação, o ENADE/INEP, de 2018. Utilizou-se a Matriz de Correlação de Pearson para constatar similaridades entre cursos; e calculou-se o Coeficiente de Correlação para verificar grau de associação de horas obrigatórias destinadas a determinadas áreas com o Conceito Contínuo do ENADE.
 
This scientific article presentes the degree of diversity among Brazilian Accouting Graduation Courses, trough the exposure of results of a comparative exploratory study between selected bachelor degree courses in Accouting from some Brazilian Universities. The basis of comparison used was the workload of each major areas of knowledge of Acounting sciences, defined by the National Official evaluation parameters, made, in 2018, by Ministry of Education, called ENADE. Pearson’s Correlation Matrix was used to find similarities between courses; and the Correlation Coefficient was calculated to verify the level of association of mandatory hours allocated to certain areas with ENADE Continuous Concept.
 
Keywords
Contabilidade
Estudo exploratório
Matriz de correlação de Pearson
Sponsorship
Não recebi financiamento
URI
https://repositorio.unifesp.br/xmlui/handle/11600/62142
Collections
  • Ciências Contábeis [176]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit Date

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us
Theme by 
Atmire NV