Buscar
Itens para a visualização no momento 1-10 of 15
Performance and adaptation of poor children to school: the research pattern of CRPE-SP
(Revista Educação e Pesquisa Universidade de São Paulo, 2014-09-11)
This article examines how Centro Regional de Pesquisas Educacionais
de São Paulo (CRPE-SP – Sao Paulo Regional Center for Educational
Research) addressed the issues of performance and adaptation of
poor children to ...
Relato de experiência com crianças surdas na escola pública: a importância estratégica da Língua de Sinais
(Horizontes, 2019-10-01)
Este artigo analisa fatores que contribuíram para uma bem sucedida transição da educação infantil para o ciclo I do ensino fundamental de uma escola pública, vivenciada por duas crianças surdas. Ambas foram alfabetizadas ...
Bolivian children in early childhood education in São Paulo: adaptation, vulnerabilities and tensions
(Fundação Carlos Chagas - Cadernos de Pesquisa, 2015-07-04)
This article analyzes tense and contradictory aspects witnessed in a study
of the adaptation of Bolivian children to early childhood education in public
schools in Sao Paulo city. Analysis focuses on the complexity that ...
THE CHRONICALLY ILL STUDENT BETWEEN WAITING ROOM AND SCHOOL
(Universidade Federal do Espírito Santo, Cadernos de Pesquisa em Educação, 2017-12-12)
The purpose of the article, which theoretically earned mainly from
contributions from Erving Goffman, was to show the reality of chronically ill students.
Methodologically it was made ethnographic research with chronically ...
EFFICIENCY MARKETS AND RESULTS: HIGH PERFORMANCE AGAINST THE PUBLIC SCHOOL AND ITS EFFORT FOR THE INCLUSION OF CHILDREN WITH DISABILITIES
(Revista Brasileira de Educação, 2018-10-11)
The article deals with the appropriation that educational entrepreneurial
philanthropy has made of strategic documents of the Brazilian education to
propose a market logic to public education. The circulation of the ...
A escolarização de crianças crônicas ou gravemente enfermas: (in)visibilidades
(Cadernos de Pesquisa, 2021-03-11)
Este artigo apresenta reflexão resultante da pesquisa sobre grupos de pesquisa dedicados ao tema da escolarização de crianças crônica ou gravemente enfermas. Mais do que um levantamento de base quantitativa, o objetivo ...
Crianças bolivianas na educação pública: medicalização, enquadramentos deficientizadores e estigmatizações com base no transtorno do espectro autista
(Inter-Ação, 2021-05-28)
This article analyzed recent schooling experiences of Bolivian children, specifically in the city of São Paulo. With ethnographic records made in the field research that allowed participating in ...
CULTURAL DIVERSITIES, DISABILITIES AND INCLUSION: THE CURRICULAR POWER OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION
(Revista Debates em Educação ISBN 2175-6600, 2021-12-20)
The subject of the article concerns the background knowledge with which teachers of Early Childhood Education in São Paulo have responded to Inclusive Education. The objective is to ...
PALAVRAS-CHAVE DA EDUCAÇÃO ESPECIAL E DA EDUCAÇÃO INCLUSIVA
(SESC, 2020-12-12)
Este artigo analisa as palavras-chave com as quais, nos últimos quarenta
anos, Educação Especial e Educação Inclusiva adquiriram diferentes
perspectivas. Indica como as palavras acessibilidade, inclusão e
diversidade ...
O cansaço como nova categoria de análise para os estudos críticos da deficiência
(EACH USP Revista de Estudos Culturais, 2019-02-20)
O artigo retoma as contribuições que os estudos culturais, os estudos feministas e a argumentação foucaultiana ofereceram à educação inclusiva,especialmente aos estudos críticos da deficiência. Acrescenta, também as ...