• RI - Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Sobre
    • RI Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
Search 
  •   DSpace Home
  • Escola de Filosofia, Letras e Ciências Humanas (EFLCH)
  • Laboratório de Pesquisa e Escuta do Atendimento Educacional Especializado (LAPEAEE)
  • Search
  •   DSpace Home
  • Escola de Filosofia, Letras e Ciências Humanas (EFLCH)
  • Laboratório de Pesquisa e Escuta do Atendimento Educacional Especializado (LAPEAEE)
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-5 of 5

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

A escolarização de crianças crônicas ou gravemente enfermas: (in)visibilidades 

Freitas, Marcos Cezar de; Santos, Cristiane Flores dos (Cadernos de Pesquisa, 2021-03-11)
Este artigo apresenta reflexão resultante da pesquisa sobre grupos de pesquisa dedicados ao tema da escolarização de crianças crônica ou gravemente enfermas. Mais do que um levantamento de base quantitativa, o objetivo ...
Thumbnail

Crianças bolivianas na educação pública: medicalização, enquadramentos deficientizadores e estigmatizações com base no transtorno do espectro autista 

Freitas, Marcos Cezar de (Inter-Ação, 2021-05-28)
This article analyzed recent schooling experiences of Bolivian children, specifically in the city of São Paulo. With ethnographic records made in the field research that allowed participating in ...
Thumbnail

CULTURAL DIVERSITIES, DISABILITIES AND INCLUSION: THE CURRICULAR POWER OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION 

Freitas, Marcos Cezar de (Revista Debates em Educação ISBN 2175-6600, 2021-12-20)
The subject of the article concerns the background knowledge with which teachers of Early Childhood Education in São Paulo have responded to Inclusive Education. The objective is to ...
Thumbnail

Crianças diagnosticadas com TEA na escola pública: novos desafios, velhas dicotomias 

de Freitas, Marcos Cezar [UNIFESP]; Gonçalves, Raelen Brandino (Universidade São Francisco - USF, 2021)
Com base em pesquisas etnográficas em escolas públicas, repartições educacionais e equipamentos de saúde, este artigo aborda crianças diagnosticadas com Transtorno do Espectro do Autismo (TEA) em escolas públicas da cidade ...
Thumbnail

Intersectionalities and special education on the perspective of the inclusive education 

Freitas, Marcos Cezar de; Santos, Larissa Xavier (Caderno de Pesquisas Fundação Carlos Chagas, 2021-01-11)
The purpose of this article is to show that in research on the schooling of children with disabilities or chronically ill, intersectionality with issues of gender, race, social class and ethnicity are fundamental. The ...

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit Date

My Account

Login

Discover

AuthorFreitas, Marcos Cezar de (4)de Freitas, Marcos Cezar [UNIFESP] (1)Gonçalves, Raelen Brandino (1)Santos, Cristiane Flores dos (1)Santos, Larissa Xavier (1)Document TypeArtigo (5)SubjectASD (1)Autism (1)Autismo (1)Autistic Spectrum Disorder (1)Bolivians (1)Caring (1)Contradictions (1)Contradições (1)Cuidar (1)Curriculum power (1)... View MoreDate Issued
2021 (5)
Has File(s)Yes (5)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us
Theme by 
Atmire NV