Search
Now showing items 1-5 of 5
A escolarização de crianças crônicas ou gravemente enfermas: (in)visibilidades
(Cadernos de Pesquisa, 2021-03-11)
Este artigo apresenta reflexão resultante da pesquisa sobre grupos de pesquisa dedicados ao tema da escolarização de crianças crônica ou gravemente enfermas. Mais do que um levantamento de base quantitativa, o objetivo ...
Crianças bolivianas na educação pública: medicalização, enquadramentos deficientizadores e estigmatizações com base no transtorno do espectro autista
(Inter-Ação, 2021-05-28)
This article analyzed recent schooling experiences of Bolivian children, specifically in the city of São Paulo. With ethnographic records made in the field research that allowed participating in ...
CULTURAL DIVERSITIES, DISABILITIES AND INCLUSION: THE CURRICULAR POWER OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION
(Revista Debates em Educação ISBN 2175-6600, 2021-12-20)
The subject of the article concerns the background knowledge with which teachers of Early Childhood Education in São Paulo have responded to Inclusive Education. The objective is to ...
Crianças diagnosticadas com TEA na escola pública: novos desafios, velhas dicotomias
(Universidade São Francisco - USF, 2021)
Com base em pesquisas etnográficas em escolas públicas, repartições educacionais e equipamentos de saúde, este artigo aborda crianças diagnosticadas com Transtorno do Espectro do Autismo (TEA) em escolas públicas da cidade ...
Intersectionalities and special education on the perspective of the inclusive education
(Caderno de Pesquisas Fundação Carlos Chagas, 2021-01-11)
The purpose of this article is to show that in research on the schooling of children with disabilities or
chronically ill, intersectionality with issues of gender, race, social class and ethnicity are fundamental.
The ...