• RI - Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Sobre
    • RI Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Instituto de Ciências Ambientais, Químicas e Farmacêuticas (ICAQF)
  • Trabalhos de conclusão de curso
  • Ciências (Licenciatura)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Instituto de Ciências Ambientais, Químicas e Farmacêuticas (ICAQF)
  • Trabalhos de conclusão de curso
  • Ciências (Licenciatura)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aurora: proposta de um jogo sobre sustentabilidade para discutir conceitos de física na educação ambiental

Thumbnail
View/Open
Tese do Trabalho de Conclusão de Curso (3.439Mb)
Date
2021-02-22
Author
Engelmann, Sarah Moutinho [UNIFESP]
Advisor
Vieira, Rui Manoel de Bastos [UNIFESP]
Type
Trabalho de conclusão de curso de graduação
Metadata
Show full item record
Abstract
Com a importância da educação ambiental crescendo nas escolas, pouco nota-se a Física como frente de estudo, sendo os cursos de Química e Biologia responsáveis por essa abordagem. Além disso, jogos didáticos estão ganhando cada vez mais espaço nas metodologias de ensino como forma de aprendizagem ativa, garantindo o protagonismo dos alunos no processo de ensino–aprendizagem e maior interação entre os estudantes. Unindo essas duas premissas, elaboramos um jogo didático de educação ambiental com recursos da disciplina de Física, trazendo conhecimento das duas áreas acadêmicas, da divulgação científica, de equipamentos domiciliares sustentáveis e de ficção científica.
 
Since the importance of environmental education grows in schools, not much can be noticed about Physics as a front of study, with Chemistry and Biology being responsible for this approach. Besides that, educational games are increasingly in teaching methodologies as a form of active learning, ensuring the self role of students in their teaching–learning process and greater interaction between students. Bringing these two premises together, we developed a didactic game of environmental education with resources from Physics, bringing knowledge of the two academic areas through classes already seen in the academic period, scientific dissemination, sustainable home equipment and science fiction.
 
Keywords
Sustentabilidade
Física
Jogo educativo
Educação ambiental
Ensino investigativo
Sustainability
Physics
Educational game
Environmental education
Investigative teaching
URI
https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/60898
Collections
  • Ciências (Licenciatura) [102]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit Date

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us
Theme by 
Atmire NV