• RI - Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Sobre
    • RI Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Escola de Filosofia, Letras e Ciências Humanas (EFLCH)
  • Trabalhos de conclusão de curso
  • Pedagogia
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Escola de Filosofia, Letras e Ciências Humanas (EFLCH)
  • Trabalhos de conclusão de curso
  • Pedagogia
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A Voz Dos Silenciados: um estudo sobre as relações com o saber e a escola entre encarcerados

Thumbnail
View/Open
TCC A Voz Dos Silenciados (503.1Kb)
Date
2020-07-30
Author
Nascimento, Filipe Cipriano
Advisor
Cândido, Renata
Type
Trabalho de conclusão de curso de graduação
Metadata
Show full item record
Alternative Title
The Voice Of The Silenced: a study on the relationship with knowledge and school among prisoners
Abstract
Este trabalho de conclusão de curso analisa os processos de escolarização de pessoas que se encontravam em sistemas de privação de liberdade a partir das suas histórias de vida. Objetiva-se compreender como se deu a atribuição de sentidos aos processos formativos desses sujeitos, suas relações com a escola, com os professores e com os saberes disciplinares, assim como os desdobramentos do processo histórico de produção do fracasso pela escola. A metodologia utilizada fundamenta-se na análise bibliográfica sobre os usos das histórias de vida e das narrativas autobiográficas como fontes para os estudos educacionais e históricos sobre a instituição escolar.
 
This course conclusion paper analyzes the schooling processes of people who are in systems of deprivation of liberty based on their life stories. Objective-understand how it gave the display of meanings for the formatted processes, their relations with the school, with teachers and with disciplinary knowledge, as well as the unfolding of the historical process of failure production by the school. The methodology used is based on the bibliographic analysis on the uses of life stories and autobiographical narratives as sources for educational and historical studies about a school school.
 
Keywords
Educação
Pedagogia
Relação com aprendizagem
Educação Prisional
URI
https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/60178
Collections
  • Pedagogia [263]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit Date

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us
Theme by 
Atmire NV