• RI - Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Sobre
    • RI Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Escola Paulista de Enfermagem (EPE)
  • Teses e Dissertações
  • PPG - Enfermagem
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Escola Paulista de Enfermagem (EPE)
  • Teses e Dissertações
  • PPG - Enfermagem
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

O Estágio Curricular Supervisionado Nos Cursos De Graduação Em Enfermagem: Um Retrato Do Ensino No Estado De São Paulo

Thumbnail
Date
2018-12-20
Author
Ferreira, Larissa Sapucaia [UNIFESP]
Advisor
Cunha, Isabel Cristina Kowal Olm [UNIFESP]
Type
Tese de doutorado
Metadata
Show full item record
Abstract
Objective: Understand The Development Of The Supervised Curricular Internship (Sci) In Nursing Undergraduate Courses In The State Of São Paulo. Method: Cross-Sectional, Descriptive, And Quantitative Research. The Study Population Was Composed By The Coordinators Of Nursing Undergraduate Courses In The State Of São Paulo, And 38 Nurses Were Part Of The Sample. For The Data Collection, The Coordinators Received A Semi-Structured Questionnaire Via E-Mail With Questions That Characterized The Courses And Specific Questions About The Implementation And Development Of Sci. The Collected Data Were Organized Into Excel" Spreadsheets And Analyzed By Descriptive And Inferential Statistics Using The Spss 23.0 Program. After Descriptive Analysis, Questions From The Questionnaire That Represented The Implementation Of Orientation From The National Curricular Guidelines (Ncg) For Nursing Undergraduate Courses Were Selected. Each Of The Questions Received A Score In Order To Identify The Schools That Best Meet The Guiding D
 
Objetivo: Analisar O Desenvolvimento Do Estágio Curricular Supervisionado (Ecs) Nos Cursos De Graduação Em Enfermagem Do Estado De São Paulo. Método: Pesquisa Quantitativa, Descritiva E Transversal. A População Do Estudo Foi Composta Pelos Coordenadores Dos Cursos De Graduação Em Enfermagem Do Estado De São Paulo E Fizeram Parte Da Amostra 38 Enfermeiros. Para A Coleta De Dados, Os Coordenadores Receberam Um Questionário Semiestruturado Via E-Mail Com Perguntas Que Caracterizaram Os Cursos E Sobre A Implementação E Desenvolvimento Do Ecs. Os Dados Obtidos Foram Organizados Em Planilhas Do Programa Excel" E Analisados Por Meio Da Estatística Descritiva E Inferencial, Utilizando-Se O Programa Spss 23.0. Após Análise Descritiva, Foram Selecionadas Perguntas Do Questionário Que Representavam A Implementação Das Orientações Vindas Das Diretrizes Curriculares Nacionais Para Os Cursos De Graduação Em Enfermagem. Cada Uma Das Questões Recebeu Uma Pontuação No Sentido De Identificar As Escolas Que Mais Atendem Ao Docu
 
Keywords
Teaching
Traineeships
Education, Nursing
Education, Nursing, Baccalaureate
Ensino
Estágios
Educação Em Enfermagem
Ensino Superior
URI
https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52980
Collections
  • PPG - Enfermagem [655]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit Date

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us
Theme by 
Atmire NV