Show simple item record

dc.contributor.advisorFerreira, Carolin Overhoff [UNIFESP]
dc.contributor.authorAlbuquerque, Fellipe Eloy Teixeira [UNIFESP]
dc.date.accessioned2020-03-25T12:10:29Z
dc.date.available2020-03-25T12:10:29Z
dc.date.issued2018-04-10
dc.identifierhttps://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=6769653pt
dc.identifier.urihttps://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52752
dc.description.abstractBorn And Raised In The City Of Rio De Janeiro, The Artist Brígida Baltar Graduated In Plastic Arts In The 1980s. Participating In Collective Salons And Exhibitions Since Then, She Developed A Poetics Of Her Own, Marked By Her Delicacy And Sensorial Touch. In Developing Her Language Over The Years, She Began Her Career From Herself First Working From And With Her Homely Space. With The Poignant Need To Get Out, She Started Doing Something Bigger And Relatively More Subjective; The "Humidities Project". Collecting Natural Humidities (Fog, Sea Air And Dew) She Began To Stimulate The Collective Imaginary And Brought To The Fore Questions Concerning The Place Of The Human Being In The World. In The Theoretical Field, Many Authors And Artists Since The Romantic Period Have Developed Reflections On The "Place Of Man" (Human Being) With Regard To Nature. Friedrich Schelling, Georg Hegel, Caspar D. Friedrich, Anne Cauquelin, Michel Ribon, Keith Thomas And Bruno Latour Are Some Of The Names That Have Discussed This Issen
dc.description.abstractNascida E Criada Na Cidade Do Rio De Janeiro, A Artista Plástica Brígida Baltar Se Formou Em Artes Plásticas Na Década De 1980. Participando Desde Então De Salões E Exposições Coletivas E/Ou Individuais, Acabou Por Desenvolver Uma Poética Própria, Reconhecível Principalmente Por Sua Delicadeza E Acabamento. Ao Desenvolver Sua Linguagem Durante Os Anos Iniciais De Sua Carreira, Se "Viu Presa Em Casa" E Dali Tirou E Fez Coisas. Com A Pungente Necessidade De Sair, Fez Algo Maior E Relativamente Mais Subjetivo: O "Projeto Umidades". Coletando As Umidades Naturais (Neblina, Maresia E Orvalho) Estimulou O Imaginário Coletivo E Trouxe A Tona Questões Referentes Ao Lugar Do Ser Humano No Mundo. No Campo Teórico, Muitos São Os Autores E Artistas Que Assim Como Ela Buscaram " Ao Menos Desde O Romantismo " Tecer Reflexões Sobre O "Lugar Do Homem" (Ser Humano) Diante A Natureza. Friedrich Schelling, Georg Hegel, Caspar D. Friedrich, Anne Cauquelin, Michel Ribon, Keith Thomas E Bruno Latour São Alguns Dos Nomes Que Acabarpt
dc.language.isopor
dc.publisherUniversidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
dc.rightsAcesso aberto
dc.subjectContemporary Arten
dc.subjectNatureen
dc.subjectBridget Baltaren
dc.subjectHumidities Projecten
dc.subjectArte Contemporâneapt
dc.subjectNaturezapt
dc.subjectBrígida Baltarpt
dc.subjectProjeto Umidadespt
dc.titleRelações Entre O Ser Humano E O Mundo Na Vida E Obra De Brígida Baltarpt
dc.typeDissertação de mestrado
dc.contributor.institutionUniversidade Federal de São Paulo (UNIFESP)pt
dc.identifier.file2018-0695.pdf
dc.description.sourceDados abertos - Sucupira - Teses e dissertações (2018)
unifesp.campusGuarulhos, Escola de Filosofia, Letras e Ciências Humanaspt
unifesp.graduateProgramHistória Da Artept
unifesp.knowledgeAreaLingüística, Letras E Artespt
unifesp.researchAreaArte, Política E Filosofiapt
dc.audience.educationlevelMestrado


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record