Show simple item record

dc.contributor.advisorFreitas, Marcos Cezar De [UNIFESP]
dc.contributor.authorAndrade, Suzana Maria De [UNIFESP]
dc.date.accessioned2020-03-25T12:10:24Z
dc.date.available2020-03-25T12:10:24Z
dc.date.issued2018-05-04
dc.identifierhttps://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=7001889pt
dc.identifier.urihttps://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52709
dc.description.abstractThis Master's Dissertation Presents The Data Of The Research That Investigates The Presence Of The Theme "Baby" From 0 Years-Old To 2 Years-Old In The Curricula Of Pedagogy Courses In The State Of São Paulo, Brazil. This Study Was Carried Out Through A Keywords Data Collection, Considered As Descriptors, Obtained From The Curriculum Frameworks Of The Analyzed Institutions. In Order To Do This, This Study Considers Some Important Aspects Related To This Specific Theme. These Items Are The Following: The Nursery History In Brazil; The Transition Of Its Administrative Responsibility Towards To The Municipal Education Secretaries; The Society"S Perception On Baby As A Person That Have Legal Rights; The Study About Curriculum And The Way That Are Structured The Pedagogy Courses; And The Fun As A Way To Learn For Babies. Therefore, This Research Presents The Data Obtained From The Data Collecting, Explaining The Main Results And Conclusion About The Theme.en
dc.description.abstractEsta Dissertação De Mestrado Apresenta Os Dados Da Pesquisa Que Investiga A Presença Do Tema Bebês De Zero A Dois Anos Nos Currículos Dos Cursos De Pedagogia Do Estado De São Paulo. O Estudo Desenvolveu-Se Por Meio Do Levantamento De Palavras-Chave, Aqui Tratadas Como Descritores, Elencadas Para A Coleta De Dados Nas Grades Dos Cursos Das Instituições De Ensino Pesquisadas. Para Tanto, A Pesquisa Perpassa Alguns Aspectos Relevantes Que Dizem Respeito À Temática Em Tela: O Histórico Das Creches No Brasil; A Transição De Sua Responsabilidade Administrativa Para As Secretarias Municipais De Educação; A Percepção Da Sociedade A Respeito Do Bebê Como Sujeito De Direitos; O Estudo Sobre Currículo E A Forma Como São Estruturados Os Cursos De Pedagogia; E O Brincar Como Forma De Aprender Dos Bebês. Diante Disso, Este Estudo Culmina Na Apresentação Dos Dados Obtidos A Partir Do Levantamento Realizado, Detalhando Os Principais Resultados E Conclusões A Que Se Chegou Acerca Da Temática.pt
dc.format.extent132 p.
dc.language.isopor
dc.publisherUniversidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
dc.rightsAcesso aberto
dc.subjectBabiesen
dc.subjectEarly Childhood Educationen
dc.subjectNurseryen
dc.subjectPlayen
dc.subjectPedagogy Courseen
dc.subjectBebêspt
dc.subjectEducação Infantilpt
dc.subjectCrechept
dc.subjectBrincarpt
dc.subjectPedagogiapt
dc.titleOs Bebês Como Tema Na Formação Docente: Um Estudo Sobre Currículos Dos Cursos De Pedagogia Do Estado De São Paulopt
dc.typeDissertação de mestrado
dc.contributor.institutionUniversidade Federal de São Paulo (UNIFESP)pt
dc.identifier.file2018-0651.pdf
dc.description.sourceDados abertos - Sucupira - Teses e dissertações (2018)
unifesp.campusGuarulhos, Escola de Filosofia, Letras e Ciências Humanaspt
unifesp.graduateProgramEducaçãopt
unifesp.knowledgeAreaCiências Humanaspt
unifesp.researchAreaSujeitos, Saberes E Processos Educativospt
dc.audience.educationlevelMestrado


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record