Implantação E Avaliação Do Mooc: Pesquisa Em Base De Dados De Enfermagem

Show simple item record

dc.contributor.advisor Mancini, Felipe [UNIFESP]
dc.contributor.author Gomes, Juliana Invencao [UNIFESP]
dc.date.accessioned 2020-03-25T11:43:37Z
dc.date.available 2020-03-25T11:43:37Z
dc.date.issued 2018-11-13
dc.identifier https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=6995097 pt
dc.identifier.uri https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52260
dc.description.abstract Introduction: Given The Benefits Of The Application Of Information And Communication Technology (Ict) In The Different Scenarios Of The Nurses' Work, It Is Necessary That Computer Skills Be Included In Both Their Training And Postgraduate Nursing Education. In This Perspective, The Massive Open Online Courses (Mooc) Constitute A Facilitating Element In The Training Of Professionals In The Health Area. Objective: To Propose The Development Of A Mooc Based On The Competences In Informatics In Nursing Required By The Technology Informatics Guiding Education Reform (Tiger). Methods: This Is A Descriptiveexploratory Applied And Quantitative Approach Research Consisting Of The Following Steps: Definition Of Educational Objectives, Pedagogical Architecture Elaboration, Instructional Content Production, Course Implementation And, Finally, Satisfaction Of Participants Evaluation. Results: O Xmooc Bibliographic Research In Nursing Databases Aimed At Training Nurses To Perform Bibliographic Research In Electronic Databa en
dc.description.abstract Introdução: Diante Dos Benefícios Proporcionados Pela Aplicação Da Tecnologia Da Informação E Comunicação (Tic) Nos Diversos Cenários De Atuação Do Enfermeiro, Faz-Se Necessário Que Competências Em Informática Sejam Incluídas Na Sua Formação E Pós-Formação Acadêmica De Enfermagem. Nessa Perspectiva, Os Massive Open Online Courses (Mooc) Configuram-Se Como Elemento Facilitador Na Capacitação Dos Profissionais De Saúde. Objetivo: Propor O Desenvolvimento De Um Mooc Baseado Nas Competências Em Informática Em Enfermagem, Requeridas Pela Technology Informatics Guiding Education Reform (Tiger). Métodos: Trata-Se De Uma Pesquisa Descritivo-Exploratória, Aplicada E De Abordagem Quantitativa, Constituída Das Seguintes Etapas: Definição De Objetivos Educacionais, Elaboração Da Arquitetura Pedagógica, Produção Do Conteúdo Instrucional, Implantação Do Curso E, Por Fim, Avaliação Da Satisfação Dos Participantes. Resultados: O Xmooc Pesquisa Bibliográfica Em Bases De Dados De Enfermagem Visou Capacitar Enfermeiros Para A R pt
dc.format.extent 96 p.
dc.language.iso por
dc.publisher Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
dc.rights Acesso restrito
dc.subject Computer Science In Nursing en
dc.subject Knowledge In Computer Science en
dc.subject Informational Competence en
dc.subject Informática Em Enfermagem pt
dc.subject Conhecimentos Em Informática pt
dc.subject Competência Informacional pt
dc.title Implantação E Avaliação Do Mooc: Pesquisa Em Base De Dados De Enfermagem pt
dc.type Dissertação de mestrado
dc.contributor.institution Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP) pt
dc.identifier.file 2018-0187.pdf
dc.description.source Dados abertos - Sucupira - Teses e dissertações (2018)
unifesp.campus São Paulo, Escola Paulista de Medicina pt
unifesp.graduateProgram Gestão E Informática Em Saúde pt
unifesp.knowledgeArea Multidisciplinar pt
unifesp.researchArea Gestão E Informática Em Saúde pt
dc.audience.educationlevel Mestrado



File

File Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search


Browse

Statistics

My Account