• RI - Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Sobre
    • RI Unifesp
    • Documentos
    • Tutoriais
    • Perguntas frequentes
    • Atendimento
    • Equipe
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Escola de Filosofia, Letras e Ciências Humanas (EFLCH)
  • Teses e Dissertações
  • PPG - Ciências Sociais
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Escola de Filosofia, Letras e Ciências Humanas (EFLCH)
  • Teses e Dissertações
  • PPG - Ciências Sociais
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Relações De Classe, Raça E Políticas Públicas De Expansão Do Ensino Superior No Brasil (2003-2016)

Thumbnail
Date
2017-03-30
Author
Nogueira, Priscilla Lemos [UNIFESP]
Advisor
Souza, Davisson Charles Cangussu De [UNIFESP]
Type
Dissertação de mestrado
Metadata
Show full item record
Abstract
This Dissertation Aims To Analyze The Expansion Of The Brazilian Higher Education System, Through The Policies That Have Been Carried Out Throughout The Xx Century And Especially The Recent Policies That Look Place Between 2003 And 2016. The Analysis Is Linked To The Inherent Relantionships Of Class Structure And Racial Inequalities That Have Been Perpetuating Within The Society Throughout Its History, And The Quantitative Research Carried Out Through The Profile Data Of Incoming Students At The Federal University Of São Paulo. We Seek To Understand If The Presente Model Of Expasion Presentes Itself As An Ideal Model For Democratization And/Or Diversification Of The Education System, Or Else Perpetuates Public Policies That Benefit The Profitability Of Private Institutions And Segmentation Of Class And Historical Privileges In Public Institutions.
 
Esta Dissertação Tem Por Objetivo Analisar A Expansão Do Sistema De Ensino Superior Brasileiro, Através Das Políticas Que Foram Sendo Realizadas Ao Longo Do Século Xx E, Principalmente, As Políticas Recentes Ocorridas Entre 2003 E 2016. A Análise Está Articulada Às Relações Inerentes A Estrutura De Classes E As Desigualdades Raciais Que Vêm Se Perpetuando No Interior Da Sociedade Ao Longo De Sua História, E A Pesquisa Quantitativa Realizada Através Dos Dados Do Perfil De Estudantes Ingressantes Na Universidade Federal De São Paulo. Buscamos Compreender Se O Atual Modelo De Expansão Se Apresenta Como Um Modelo Ideal Para Democratização E/Ou Diversificação Do Sistema De Ensino, Ou Se Segue Perpetuando Políticas Públicas Que Beneficiam A Lucratividade Das Instituições Privadas E A Segmentação De Classe E Privilégios Históricos Nas Instituições Públicas.
 
Keywords
Expansion Of Higher Education
Division Of Class Racial Relations
Democratization Of Higher Education
Expansão Do Ensino Superior
Divisão De Classe
Relações Raciais
Democratização Do Ensino Superior
URI
http://repositorio.unifesp.br/handle/11600/50736
Collections
  • PPG - Ciências Sociais [210]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit Date

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us
Theme by 
Atmire NV