Now showing items 1-5 of 5

    • Autonomy development and the classroom: reviewing a course syllabus 

      Sprenger, Terezinha Maria [UNIFESP]; Wadt, Maria Paula Salvador (Pontifícia Universidade Católica de São Paulo - PUC-SP, 2008-01-01)
      In this paper we describe the process of updating a course syllabus designed to foster the development of language teacher autonomy for course planning and materials preparation. Three main factors were taken into account: ...

    • Construções identitárias: ser leitor e alfabetizador de jovens e adultos 

      Vóvio, Claudia Lemos [UNIFESP] (Universidade do Sul de Santa Catarina, 2008-12-01)
      This article focuses on the relations between language and the construction of reading identities by non-formally trained teachers of adults and young adults in basic literacy programs. Results from a PhD research focusing ...

    • Contribuições de um curso de formação continuada sobre vacinas para professores da educação básica visando o combate a fake news 

      Gomes, Tamires Oliveira [UNIFESP] (Universidade Federal de São Paulo, 2022-11-18)
      O tema vacinas costuma ser abordado superficialmente na educação básica. Nesse contexto, informações falsas (conhecidas como Fake News) podem persuadir estudantes a formarem opiniões incorretas sobre vacinação. O presente ...

    • Interface entre processos de formação continuada e identidade profissional docente 

      Araujo, Giodesia Conceicao Gomes de [UNIFESP] (Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP), 2016-08-29)
      The teacher?s professional identity as a process and an inter-relationship established among hi your subjectivity, the context reality and the working world is known as a transitory process that occurs throughout the ...

    • TDIC e formação docente: ampliação da sala de aula, consciência crítica e autonomia 

      Menezes, Andreia dos Santos; de Nobrega e Sousa, Greice [UNIFESP]; de Oliveira, Rosangela A. Dantas [UNIFESP] (Univ Sao Paulo, Fac Filosofia, 2017)
      This paper presents some reflections about the experiences of using Digital Information and Communication Technologies (DICT) in the Bachelor's Degree in Portuguese and Spanish Language and Literature (Escola de Filosofia, ...