Now showing items 1-10 of 34

    • Academic autopsies in Brazil - a national survey 

      Felipe-silva, Aloísio; Ishigai, Márcia; Mauad, Thaís (Associação Médica Brasileira, 2014-01-01)
      Objective:To investigate the number and rate of academic autopsies, general organization, educational and research in Brazilian academic services.Methods:Standardized questionnaires were sent to Brazilian medical schools ...

    • A arte no museu Catavento de São Paulo 

      Bernardino, Glaucia [UNIFESP] (Universidade Federal de São Paulo, 2022-01)
      Este trabalho tem como objetivo apresentar e relatar a experiência através de um estágio realizado entre os anos de 2019 a 2021 no Museu Catavento Cultural e Educacional e a relevância da arte no Museu para a educação ...

    • Avaliação do nível de conhecimento sobre fibromialgia entre usuários da internet 

      Moretti, Felipe Azevedo [UNIFESP]; Heymann, Roberto Ezequiel; Marvulle, Valdecir; Pollak, Daniel Feldman [UNIFESP]; Riera, Rachel [UNIFESP] (Sociedade Brasileira de Reumatologia, 2011-02-01)
      OBJECTIVE: To assess knowledge on fibromyalgia in a sample of patients, their families, and professionals interested on the theme from some Brazilian states. METHODS: Analysis of the results of an electronic fibromyalgia ...

    • Ciências Humanas e Sociais na formação das primeiras enfermeiras cariocas e paulistanas 

      Araújo, Aline Corrêa de [UNIFESP]; Sanna, Maria Cristina [UNIFESP] (Associação Brasileira de Enfermagem, 2011-12-01)
      This historical and documental study aimed to describe and analyze the place that the Human and Social Sciences occupied in the first curriculum of the Anna Nery Nursing School (EEAN) and of the São Paulo Hospital Nursing ...

    • Circulação das idéias educacionais de tsunessaburo makiguti no Brasil: a educação soka gakkay e as publicações da editora Brasil seikyo 

      Santos, Marcos Roberto dos [UNIFESP] (Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP), 2014-10-16)
      In criticizing the Japanese education of his time Tsunesaburo Makiguchi (1871 - 1944) was prevented by the government of his country to act as a pedagogue. Because their convictions in the defense of an education without ...

    • Cultura maker na educação: uma abordagem integrada ao ensino 

      Paula, Bruna Braga de [UNIFESP] (Universidade Federal de São Paulo, 2022-02-14)
      Este estudo teve como objetivo promover a reflexão sobre a utilização da cultura maker na educação e identificar quais recursos e infraestrutura são necessários para sua aplicabilidade, de forma a elencar estudos que ...

    • A dança na escola: uma perspectiva de pais e professores sobre as danças reproduzidas por corpos infantis 

      Santos, Angelita Pereira dos [UNIFESP] (Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP), 2014-11-26)
      Know the representations and the concept of dance in schools by parents and teachers and unveil the opnion of parents and teachers about dances transmitted by media being reproduced by children at school. Methods: This is ...

    • Desenvolvimento docente na área da saúde: uma análise 

      Batista, Nildo Alves [UNIFESP] (Fundação Oswaldo Cruz, Escola Politécnica de Saúde Joaquim Venâncio, 2005-09-01)
      The development of professors is a highly important subject at a time when undergraduate programs in all higher-education health courses are going through changes in their curricula and methodologies. This article analyses ...

    • Doctoral education in nursing in Brazil 

      Rodrigues, Rosalina Aparecida Partezani; Erdmann, Alacoque Lorenzini; Silva, Isilia Aparecida; Fernandes, Josicelia Dumet; Araujo, Thelma Leite; Vianna, Lucila Amaral Carneiro [UNIFESP]; Santos, Rosangela da Silva; Lopes, Marta Julia Marques (Univ São Paulo, Escola de Enfermagem de Ribeirao Preto, 2008-07-01)
      This study aimed to present the trajectory of doctoral education in nursing in Brazil from 1981 to 2004. A descriptive and analytical study was carried out, using documents available at the Brazilian Federal Agency for ...

    • Educação em movimentos reflexões e desafios dos processos de aprendizagem em movimentos sociais de madrid 

      Pellegrim, Andrea Lucia Amorim [UNIFESP] (Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP), 2016-04-27)
      This study was built with social movements from Madrid and São Paulo. It was accomplished through fostering CAPES (sandwich scholarship) for immersion in the social movements of Madrid in 2013. It was caused by the experiences ...