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    • Caracterização do desempenho de escolares com e sem dificuldades de leitura em tarefas de decodificação leitora 

      Nepomuceno, Pablo Felicio [UNIFESP]; Ávila, Clara Regina Brandão de [UNIFESP] (Sociedade Brasileira de Fonoaudiologia, 2013-01-01)
      PURPOSE: To characterize the performance of students with and without reading difficulties in reading decoding tasks to investigate parameters that can facilitate reading assessment. METHODS: Forty-eight school children, ...

    • Caracterização do jogo simbólico em deficientes auditivos: estudo de casos e controles 

      Quintas, Taiana D' Ávila; Curti, Luana Mota; Goulart, Bárbara Niegia Garcia De; Chiari, Brasilia Maria [UNIFESP] (Pró-Fono Produtos Especializados para Fonoaudiologia Ltda., 2009-12-01)
      BACKGROUND: children with hearing loss do not acquire language at the same time nor at the same rate of normal hearing children because the learning process of oral language is essentially auditory. Child development ...

    • O desenvolvimento de linguagem: conhecimento dos professores acerca das práticas pedagógicas no contexto da educação infantil 

      Santos, Jessica Blanca [UNIFESP] (Universidade Federal de São Paulo, 2023-04-28)
      Para os professores que atuam na educação infantil, é imprescindível ter conhecimento sobre aspectos relacionados ao desenvolvimento típico da linguagem e suas possíveis alterações, pois seus alunos se encontram em um ...

    • Efeitos da estimulação da fluência de leitura com ênfase na prosódia 

      Pinto, Joana Cecilia Baptista Ramalho [UNIFESP]; Navas, Ana Luiza Gomes Pinto (Sociedade Brasileira de Fonoaudiologia, 2011-03-01)
      PURPOSE: To characterize the reading ability of children with five years of education according to temporal standards, as well as to compare the reading fluency performance of these children before and after a reading ...

    • Habilidades pragmáticas em crianças deficientes auditivas: estudo de casos e controles 

      Curti, Luana; Quintas, Taiana D'Ávila; Goulart, Bárbara Niegia Garcia; Chiari, Brasilia Maria [UNIFESP] (Sociedade Brasileira de Fonoaudiologia, 2010-01-01)
      PURPOSE: To evaluate the pragmatic abilities of a group of hearing impaired children, and compare them with normal-listener peers. METHODS: Case-control study composed by 32 children of both genders with ages between two ...

    • Investigando os distúrbios de aquisição de linguagem a partir das queixas 

      Tamanaha, Ana Carina [UNIFESP]; Oshiro, Lívia Tamie [UNIFESP]; Kawano, Cinthya Eiko [UNIFESP]; Okumura, Marie [UNIFESP]; Ghiringhelli, Rosângela [UNIFESP]; Minaguchi, Talitha [UNIFESP]; Rosa, Luana Araújo [UNIFESP]; Sanchez, Marina [UNIFESP]; Perissinoto, Jacy [UNIFESP] (Sociedade Brasileira de Fonoaudiologia, 2011-01-01)
      PURPOSE: To investigate complaints commonly reported by parents of children with language disorders. In addition, we have analyzed the conditions of verbal production and comprehension of these children. METHODS: The sample ...

    • Porcentagem de Consoantes Corretas (PCC) em crianças com e sem deficiência auditiva 

      Zanichelli, Larissa [UNIFESP]; Gil, Daniela [UNIFESP] (Sociedade Brasileira de Fonoaudiologia, 2011-01-01)
      PURPOSE: To compare the Percentage of Consonants Correct (PCC) index of children with and without hearing loss, and to verify whether the time using hearing aids, the time in therapy, and the time spent until hearing loss ...

    • Use of nouns and verbs in the oral narrative of individuals with hearing impairment and normal hearing between 5 and 11 years of age 

      Amemiya, Erica Endo; Goulart, Barbara Niegia Garcia; Chiari, Brasilia Maria [UNIFESP] (Associação Paulista de Medicina - APM, 2013-01-01)
      CONTEXT AND OBJECTIVE:Nouns and verbs indicate actions in oral communication. However, hearing impairment can compromise the acquisition of oral language to such an extent that appropriate use of these can be challenging. ...