Browsing by Subject "Inclusive Education"
Now showing items 1-10 of 10
-
As ações do atendimento pedagógico domiciliar na cidade de Santos: possibilidades e desafios
(Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP), 2018-08-10)Education Implies Reflection On Its Imminent Importance And Availability To Live Fully As People And Citizens Involved In Society. Inclusive Education Is Established Internationally And In Brazilian Legislation As A Way ...
-
As condições de produção de conhecimento por estudantes com deficiência intelectual na EJA: um relato de experiência
(Universidade Federal de São Paulo, 2022)Este Trabalho de Conclusão de Curso – TCC é um Relato de Experiência baseado nas atividades de estágio desenvolvidas em um Centro Integrado de Educação de Jovens e Adultos (CIEJA), localizado na zona Norte da capital ...
-
As Discussões De Vygotsky Sobre Defectologia: Necessidades Para A Formação De Professores Na Perspectiva Da Educação Inclusiva
(Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP), 2018-09-28)The Present Work Aims At Analyzing And Understanding How Vygotsky"S Concepts, Based On The Defectology Studies, Can Contribute To The Education Of Teachers, In Order To Establish An Inclusive Pedagogical Practice That Can ...
-
A formação do fonoaudiólogo e suas práticas no atendimento a crianças surdas do sistema regular de ensino
(Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP), 2020-06-30)Introduction: Based on the recontextualization of the human rights of people with disabilities and the Inclusive Education-based policymaking in Brazil, deaf children are enrolled in common classrooms in the regular education ...
-
O Impacto Dos Recursos Do Ambiente Escolar No Desenvolvimento Das Habilidades Adaptativas Em Crianças E Adolescentes Com Síndrome De Williams
(Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP), 2017-09-20)Inclusive Education in Brazil has been engaged in valuable discussions about public policies, as well as pedagogical practices that favor the inclusion of students with disabilities. In the case of Intellectual Disability ...
-
A PNEE-EI (BRASIL, 2008) no município de Francisco Morato (SP): modos de organização após a municipalização (2002)
(Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP), 2019-12-20)This paper investigates modes of organization of Special Education in Francisco Morato (SP) after municipalization (2002-2018), highlighting the modes of organization related to the implementation of PNEE-EI. This period ...
-
Política de educação especial na perspectiva inclusiva e formação continuada de professores da Rede municipal de educação de São Paulo: entre apropriações e práticas
(Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP), 2020-10-23)This qualitative research aimed to understand and analyze the policy of continuing education for Special Needs Education in its macro and micro contexts, mobilizing the policy cicle approach developed by Stephen Ball in ...
-
Rede De Apoio À Criança E Ao Adolescente Com Hemofilia: A Integração Saúde/Escola
(Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP), 2018-04-25)Hemophilia Is A Blood Clotting Disorder. Important Psychosocial Aspects Permeate All Hemophiliac And Their Families" Life Cycles, Including The Insertion Into School Life. This Research Was Based On The Perspective Of An ...
-
Serviço Social e educação inclusiva: a garantia de direitos aos estudantes com deficiência dentro do ambiente escolar
(Universidade Federal de São Paulo, 2023-01-16)O presente trabalho tem como objetivo a discussão acerca dos profissionais do Serviço Social inseridos no âmbito escolar voltados a educação inclusiva visando a garantia de direito dos estudantes. A discussão se dá a partir ...
-
A Terapia Ocupacional e a deficiência visual na educação inclusiva: Uma revisão bibliográfica
(Universidade Federal de São Paulo, 2018-12-10)A terapia ocupacional é uma profissão que abrange os campos da saúde, social e da educação. Apesar de pouco conhecida, a área da terapia ocupacional na educação vem crescendo cada dia mais e visa a inclusão escolar de ...