Browsing by Subject "Desenvolvimento infantil"
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O ambiente estimulador ao desenvolvimento da criança hospitalizada
(Universidade de São Paulo, Escola de Enfermagem, 2008-09-01)This study presents a qualitative approach, and used the method of Simple Observation. It was carried out with eight children who were hospitalized in two pediatric units of a school hospital in São Paulo. Its purpose was ...
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Ambiente familiar e desenvolvimento cognitivo infantil: uma abordagem epidemiológica
(Faculdade de Saúde Pública da Universidade de São Paulo, 2005-08-01)OBJECTIVE: To assess the association between quality of stimulation in the family environment and child's cognitive development considering the impact of mother's schooling on the quality of stimulation. METHODS: A ...
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Análise da narrativa oral de pré-escolares antes e após estimulação de linguagem
(Sociedade Brasileira de Fonoaudiologia, 2012-01-01)PURPOSE: To verify the oral narrative abilities in preschoolers, before and after language stimulation. METHODS: Participants were 58 preschoolers. The study was developed in three stages: 1. Pre-stimulation stage (Moment ...
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Análise do cuidado ao bebê hospitalizado segundo a perspectiva Winnicottiana
(Associação Brasileira de Enfermagem, 2005-02-01)This work aimed to analyze the holding provided by nurse aides, nurses, mothers, and fathers to infants newborn hospitalized at the middle risk neonatal unit of a university hospital in the city of São Paulo. This is a ...
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Anthropometric and physical fitness characteristics of young male soccer players
(Universidade Federal de Santa Catarina, 2010-08-01)The objective of this study was to determine anthropometric and physical fitness characteristics of Brazilian male children and adolescents at the beginning of soccer training. In this study, 282 male soccer players ranging ...
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Atribuição de falsas crenças no desenvolvimento de linguagem de crianças com síndrome de Down
(Sociedade Brasileira de Fonoaudiologia, 2010-01-01)PURPOSE: To evaluate the attribution of false belief in individuals with Down syndrome. METHODS: Eleven children of both genders with Down syndrome and ages between four and eight years composed the Down Group (DG). All ...
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Avaliação da qualidade de vida, das funções executivas e dos aspectos comportamentais de crianças e adolescentes com esclerose múltipla
(Universidade Federal de São Paulo, 2021-06-18)A Esclerose Múltipla Infantil (EMI) é uma doença autoimune e desmielizante do sistema nervoso central, caracterizada por episódios repetidos de disfunção neurológica (surtos) e com início dos sintomas antes dos 18 anos. ...
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Avaliação de funções executivas, estresse e resiliência em crianças e adolescentes tratados para leucemia linfóide aguda
(Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP), 2019-06-27)Objective: To investigate the impact of acute lymphoblastic leukemia treatment and parents' emotional characteristics on executive functions, resilience, stress, depression and anxiety in children and adolescents, as well ...
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Avaliação do brincar de crianças com deficiência pelo modelo lúdico
(Universidade Federal de São Paulo, 2021-02-05)Introdução: O brincar deve estar no cotidiano da criança, pois é fundamental para o seu desenvolvimento. Essa atividade nas crianças com desenvolvimento atípico tem características próprias, que podem levar ao comprometimento ...
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Avaliação do desenvolvimento de prematuros com peso ao nascer entre 1500 e 1999 gramas aos 18-24 meses idade corrigida, por meio das Escalas Bayley III
(Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP), 2012)Objetivos: Avaliar o desenvolvimento de prematuros com peso ao nascer de 1500 a 1999g, entre 18 e 24 meses de idade corrigida, por meio da Bayley III, determinando-se a prevalencia de alteracao nos escores de desenvolvimento ...