Now showing items 1-5 of 5

    • Autismo infantil e síndrome de Asperger: o desempenho comunicativo no diagnóstico fonoaudiológico 

      Tamanaha, Ana Carina [UNIFESP] (Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP), 2000)
      Este estudo teve como objetivo demonstrar, sob a perspectiva fonoaldiologica, o diagnostico diferencial entre os quadros de Autismo Infantil e Sindrome de Asperger, a partir da avaliacao do desempenho comunicativo, visto ...

    • A eficácia da intervenção terapêutica fonoaudiológica nos Distúrbios do Espectro Autístico 

      Tamanaha, Ana Carina [UNIFESP] (Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP), 2008-02-27)
      Purpose: Evaluate the efficacy of the speech and language therapy for Autistic Spectrum Disorders. Methods: The design of this study is the Clinical Trial. The sample was composed of 11 children diagnosed with Autism (6) ...

    • Estudo longitudinal da atenção compartilhada em crianças autistas não-verbais 

      Farah, Leila Sandra Damião [UNIFESP]; Perissinoto, Jacy [UNIFESP]; Chiari, Brasilia Maria [UNIFESP] (CEFAC Saúde e Educação, 2009-12-01)
      PURPOSE: to identify and characterize abilities of Joint Attention of non-verbal autistic children through the observation of communicative behaviors. METHODS: the research involved 5 boys, between 5,9 and 8,6-year old, ...

    • O reconto de histórias em crianças do espectro autístico: um estudo preliminar 

      Lira, Juliana Onofre De [UNIFESP]; Tamanaha, Ana Carina [UNIFESP]; Perissinoto, Jacy [UNIFESP]; Osborn, Ellen [UNIFESP] (CEFAC Saúde e Educação, 2009-09-01)
      PURPOSE: to check the capacity of story retelling in children with PDD. METHODS: the sample consisted of four verbal boys, 5 to 10-year old, diagnosed in multidisciplinary team with PDD and attended in the Department of ...

    • Uso do gesto no transtorno autista: estudo de caso único 

      Prestes, Raquel [UNIFESP]; Tamanaha, Ana Carina [UNIFESP]; Perissinoto, Jacy [UNIFESP] (CEFAC Saúde e Educação, 2009-12-01)
      PURPOSE: to analyze the quantity and quality of gestures produced by an autistic child. PROCEDURES: case report. Criteria were used for analyzing the form, function and type of gestures. RESULTS: after 6-month therapy, the ...