Now showing items 1-11 of 11

    • A asma infantil e o mundo social e familiar da criança 

      Borba, Regina Issuzu Hirooka de [UNIFESP] (Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP), 2003)
      O estudo tratou da relacao da asma infantil com o mundo familiar e social dai crianca. Foi realizado em um ambulatorio pediatrico de um hospital publico da cidade de São Paulo, baseado no acompanhamento de tres criancas ...
    • Brinquedo terapêutico no preparo da criança para punção venosa ambulatorial: percepção dos pais e acompanhantes 

      Conceição, Caroline Monteiro [UNIFESP]; Ribeiro, Circéa Amalia [UNIFESP]; Borba, Regina Issuzu Hirooka de [UNIFESP]; Ohara, Conceicao Vieira da Silva [UNIFESP]; Andrade, Paula Rosenberg de [UNIFESP] (Universidade Federal do Rio de Janeiro, 2011-06-01)
      This qualitative descriptive study aimed to understand the perception from the parents and attendants about the use of Therapeutic Play when preparing their children for venipuncture, followed by blood collection. This ...
    • Brinquedo terapêutico no preparo da criança para punção venosa em pronto socorro 

      Medeiros, Giuliana; Matsumoto, Shimeny; Ribeiro, Circéa Amalia [UNIFESP]; Borba, Regina Issuzu Hirooka de [UNIFESP] (Escola Paulista de Enfermagem, Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP), 2009-01-01)
      OBJECTIVES: To examine the usefulness of therapeutic instructional toy (TIT) in preparing preschool children for intravenous placement and to describe family member's perception of the children preparation. METHODS: ...
    • Compreendendo a sensibilização do enfermeiro para o uso do brinquedo terapêutico na prática assistencial à criança 

      Maia, Edmara Bazoni Soares; Ribeiro, Circéa Amália [UNIFESP]; Borba, Regina Issuzu Hirooka de [UNIFESP] (Universidade de São Paulo, Escola de Enfermagem, 2011-08-01)
      The objective of this study was to understand how nurses become aware of the use of therapeutic play as a nursing intervention instrument. Symbolic Interactionism was the theoretical framework and Interpretive Interactionism ...
    • Dificuldades para enfrentar sozinho as demandas do tratamento: vivências do adolescente hemofílico 

      Vrabic, Ana Claudia Acerbi; Ribeiro, Circéa Amália [UNIFESP]; Ohara, Conceicao Vieira da Silva [UNIFESP]; Borba, Regina Issuzu Hirooka de [UNIFESP] (Escola Paulista de Enfermagem, Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP), 2012-01-01)
      OBJECTIVE: To understand the reasons why the adolescent hemophiliac does not adhere to hemophilia treatment. METHODS: A qualitative study, conducted with seven adolescents, whose data were collected through semistructured ...
    • A experiência da família ao interagir com o recém-nascido prematuro no domicílio 

      Costa, Suely Alves Fonseca; Ribeiro, Circéa Amalia [UNIFESP]; Borba, Regina Issuzu Hirooka de [UNIFESP]; Balieiro, Maria Magda Ferreira Gomes [UNIFESP] (Universidade Federal do Rio de Janeiro, 2009-12-01)
      This qualitative study aimed at understanding how the family interacts with the premature newborn at home during the first weeks after discharge from hospital. The Theoretical and Methodological Frameworks used were the ...
    • As informações recebidas pelos pais durante a hospitalização do filho 

      Sabatés, Ana Llonch; Borba, Regina Issuzu Hirooka de [UNIFESP] (Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto / Universidade de São Paulo, 2005-12-01)
      This study aimed to find out how parents perceive the information they received from nurses during the hospital stay of their children and identify what information nurses indicate they supply to the parents. We carried ...
    • O mundo da criança portadora de asma grave na escola 

      Borba, Regina Issuzu Hirooka de [UNIFESP]; Ribeiro, Circéa Amalia [UNIFESP]; Ohara, Conceicao Vieira da Silva [UNIFESP]; Sarti, Cynthia Andersen [UNIFESP] (Escola Paulista de Enfermagem, Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP), 2009-01-01)
      OBJECTIVES: To understand the meaning of asthma and its implications in daily life of children with acute asthma and their family in school settings. METHODS: A qualitative case study with 3 children from a pediatric ...
    • Protocolo de preparo da criança pré-escolar para punção venosa, com utilização do brinquedo terapêutico 

      Martins, Maria do Rosário; Ribeiro, Circéa Amalia [UNIFESP]; Borba, Regina Issuzu Hirooka de [UNIFESP]; Ohara, Conceição Vieira da Silva [UNIFESP] (Escola de Enfermagem de Ribeirão Preto / Universidade de São Paulo, 2001-04-01)
      This exploratory - descriptive study aims at elaborating a protocol, using therapeutic play, for the preparation of preschool children to venous puncture and also at testing its efficiency and applicability. The children ...
    • Ter anemia falciforme: nota prévia sobre seu significado para a criança expresso através da brincadeira 

      Souza, Ana Augusta Maciel de [UNIFESP]; Ribeiro, Circéa Amália [UNIFESP]; Borba, Regina Issuzu Hirooka de [UNIFESP] (Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Escola de Enfermagem, 2011-03-01)
      Advance notice of a study aimed at understanding the significance of having sickle cell anemia for children 3 to 12 years old. It is a qualitative research grounded in Symbolic Interactionism as a theoretical perspective, ...
    • Utilização de elementos de administração no desempenho das tarefas de administradores de creches do município de São Paulo 

      Borba, Regina Issuzu Hirooka de [UNIFESP] (Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP), 1994)