Navegando por Palavras-chave "Moodle"
Agora exibindo 1 - 4 de 4
Resultados por página
Opções de Ordenação
- ItemSomente MetadadadosDesenvolvimento de um laboratório remoto de FPGA integrado a um ambiente virtual de aprendizagem(Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP), 2020-02-27) Beraldo, Ana Lucia Da Silva [UNIFESP]; Oliveira, Tiago De [UNIFESP]; Universidade Federal de São PauloTeaching Digital Systems is essential in several curricula of undergraduate and technical courses related to the Computing, Electronics, Ellectrics, Electrotechnics, Robotics, Telecommunications, Automation and Control areas. This research project implemented a remote FPGA laboratory for teaching and learning Digital Systems. The laboratory has different characteristics and enables extra-class activities. It was structured with a view to better coupling the teaching-learning process by observing the students’ reality and, for example, allowing the student to choose to view the images of the system faster, saving internet bandwidth. We carried out the implementation of the laboratory at UNIFESP, which has a laboratory for the disciplines of Digital Systems, which currently offers twenty-five computers with 25 FPGA Altera Kits for use with the Quartus Prime Software. The demand for students to use this equipment is higher than the proposed, and not all students can use it during the period of classes. As a final artifact, the remote lab was included in the Moodle virtual learning environment through a plugin. We carried a survey with the students in which them had to indicate their degree of agreement or disagreement on a 5-point Likert scale with questions related to their experience with the use of the remote laboratory. The results were quite positive; the majority of the students answered that the use of the remote laboratory strengthened their practical skills and that they were motivated to carry out the activities by the remote laboratory.
- ItemAcesso aberto (Open Access)ESTRUTURAÇÃO DE UM AMBIENTE VIRTUAL DE APRENDIZAGEM NA EDUCAÇÃO BÁSICA: OLHAR DO DESIGN EDUCACIONAL(Universidade Federal de São Paulo, 2021-06-19) Reis, Cristiane Aparecida dos Santos [UNIFESP]; Garbe, Gisele Grinevicius [UNIFESP]; Yanaze, Leandro Key Higuchi [UNIFESP]; http://lattes.cnpq.br/3243275619679099; http://lattes.cnpq.br/7084237172958537Este projeto tem por objetivo compartilhar o processo de estruturação de um ambiente virtual de aprendizagem virtual de aprendizagem (AVA) em uma escola particular de educação básica do estado de São Paulo a partir do olhar do design educacional. Em especial, compartilhar os ajustes em meio à pandemia por coronavírus. Por meio de um guia, serão descritas a estruturação do ambiente, principais escolhas, design educacional e exemplos didático-pedagógicos. Acredita-se que esse tipo de compartilhamento de prática pode servir para auxiliar outras escolas ou instituições que atuem no setor educacional, que ainda não têm um Ambiente Virtual de Aprendizagem (AVA) estruturado ou que desejam conhecer outras experiências e possibilidades, no processo de estruturação, reflexão sobre o uso ou potencialidades do uso do AVA.
- ItemAcesso aberto (Open Access)Módulo 1 - Ambientação ao Moodle(Universidade Federal de São Paulo [UNIFESP], 2016-03-08) Martins, Adilton Luís [UNIFESP]MÓDULO 1 - Ambientação ao Moodle e introdução ao curso de Educação de Jovens e Adultos na Diversidade e Inclusão Social
- ItemAcesso aberto (Open Access)A utilização e funcionalidades do Moodle para fomentar a aprendizagem colaborativa : relato de experiência de tutoria, em um curso de graduação em uma universidade particular na cidade de São Paulo(2018-06-26) Yoshinaga, Patricia Akemi [UNIFESP]; Pesce, Lucila [UNIFESP]The use and functionalities of the Moodel to promote collaborative learning : tutorial experience report, in a graduation course at a particular university in the city of São Paulo