Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unifesp.br/handle/11600/5809
Title: A importância do treinamento da criança com baixa visão, com emprego dos auxílios ópticos, para capacitação educacional: relato de caso
Other Titles: The value of optical aids' training for low vision child education: case report
Authors: Sato, Eduardo Toshio [UNIFESP]
Tamaki-castro, Celina [UNIFESP]
Castro, Danilo Dimas Monteiro De [UNIFESP]
Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Keywords: Vision, low
Audiovisual aids
Early intervention (education)
Training
Child
Child, preschool
Case reports
Baixa visão
Recursos audiovisuais
Intervenção precoce (educação)
Capacitação
Criança
Pré-escolar
Relatos de casos
Issue Date: 1-Jun-2010
Publisher: Conselho Brasileiro de Oftalmologia
Citation: Arquivos Brasileiros de Oftalmologia. Conselho Brasileiro de Oftalmologia, v. 73, n. 3, p. 282-284, 2010.
Abstract: Training of the proper handling of optical devices was performed: location, targeting and tracking with the 8x magnification telescope. After this step, learning to a copy from a blackboard with the adapted optical aid was initiated. Seventeen sessions were required for the child's final prescription due to severe low vision and loss of visual functions.
O aprendizado do correto manuseio do auxílio óptico foi treinado: localização, focalização e seguimento com o telescópio de 8x de magnificação. Após essa etapa iniciou-se o aprendizado de cópia da lousa com o auxílio adaptado. Totalizaram-se 17 sessões para a criança receber a prescrição final devido às grandes dificuldades apresentadas pela baixa acentuada das funções visuais.
URI: http://repositorio.unifesp.br/handle/11600/5809
ISSN: 0004-2749
Other Identifiers: http://dx.doi.org/10.1590/S0004-27492010000300014
Appears in Collections:Em verificação - Geral

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
S0004-27492010000300014.pdf925.23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.