Mi Ojo Es Mi Corazón: A Vídeo-Arte E A Performance De Pola Weiss

Mi Ojo Es Mi Corazón: A Vídeo-Arte E A Performance De Pola Weiss

Author Castro, Vivian Berto De Autor UNIFESP Google Scholar
Advisor Matos, Yanet Aguilera Viruez Franklin De Autor UNIFESP Google Scholar
Institution Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Graduate program História Da Arte
Abstract This Study Attempts To Read The Work Of The Artist Pola Weiss (1947-1990) Through Her Conversations With The Mexican Arts, Cinema And Culture. At The Same Time, This Work Also Aims To Think The Neocolonialists And Iconoclasts Discourses Upon Both Image And Body, That Favor Exclusion/Inclusion Processes On Latin American Women Artists. A Research Was Done At The Artist"S Fund In Mexico City. I Have Also Made A Critical Analysis Of Some Videotapes And An Artistic Performance By Weiss. Gender, Melodrama, Irony, High And Low, Colonialism, Body, Etc., Were The Foundations Of My Analysis " Conceptual Issues That Were Built Though The Immersion On Weiss"S Body Of Work I Subjected Myself To. A New "Situation" Where Mexican Audiovisual History Realizes Itself On Its Internal Dialog Is Strengthened, Avoiding Considerations That Put It Subordinated To The Similar Formal Manifestations. Latin America"S New History Of Art Is Centered On The Notions That The Very Artists Elaborate On Specific Creative Situations.

A Análise Procura Ler A Obra Da Artista Pola Weiss (1947-1990) Por Meio De Seus Diálogos Com A Arte, O Audiovisual E A Cultura Mexicanas. Ao Mesmo Tempo, Este Trabalho Detém-Se Em Pensar Os Discursos Neo-Colonialistas E Iconoclastas Acerca Da Imagem E Do Corpo, Que Favorecem Processos De Exclusão/Inclusão De Mulheres Artistas Latino-Americanas. Foi Realizada Uma Pesquisa No Acervo Da Artista Na Cidade Do México. E Se Fez Análises Críticas De Algumas Vídeo-Tapes E De Uma Performance De Weiss.Na Minha Análise Das Obras, Mantêm-Se Como Fundamento O Gênero, O Melodrama, A Ironia, O High And Low, O Colonialismo, O Corpo, Etc." Questões Conceituais Que Se Configuraram Apartir Das Obras Da Artista. Reforça-Se, Ainda, Uma "Situação" Nova Na Qual A História Do Audiovisual Mexicano Se Realiza Em Seu Diálogo Interno, Evitando As Considerações Que O Colocam Subordinado Às Manifestações Formais Semelhantes, Mas Que Estão Fora Do Seu Contexto. A Nova História Da Arte A Partir Da América Latina Se Centra Nas Noções Que Elab
Keywords Women Artists
Videoart
Performance Art
Mexico
Latin America
Mulheres Artistas
Vídeo-Arte
Performance
México
América Latina
Language Portuguese
Date 2018-04-24
Research area Instituições, Discursos E Alteridade
Knowledge area Lingüística, Letras E Artes
Publisher Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Origin https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=6356777
Access rights Open access Open Access
Type Dissertation
URI https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52745

Show full item record




File

Name: 2018-0687.pdf
Size: 6.696Mb
Format: PDF
Description:
Open file

This item appears in the following Collection(s)

Search


Browse

Statistics

My Account