A Formação Contínua Docente Na Rede Pública Estadual Paulista: As Relações Entre O Professor Coordenador Do Núcleo Pedagógico, O Professor Coordenador E O Professor.

A Formação Contínua Docente Na Rede Pública Estadual Paulista: As Relações Entre O Professor Coordenador Do Núcleo Pedagógico, O Professor Coordenador E O Professor.

Author Matsuda, Adelina Braga Autor UNIFESP Google Scholar
Advisor Pinto, Umberto De Andrade Autor UNIFESP Google Scholar
Institution Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Graduate program Educação
Abstract The Research Analyzes The Relationships Of Work In The Continuous Formation Of Teachers Between The Coordinating Teacher Of The Pedagogical Nucleus, The Coordinating Teacher And The Teacher Who Works In The Schools Of The State Of São Paulo. The Study On Continuing Teacher Education Sought Theoretical Support In The Contributions Of Marin (1995). Nóvoa (2009) Contributed From The Conceptualization Of Teacher Professionalization. An Overview Of The Political Composition Of The State Department Of Education Of São Paulo, In Its 23-Year Peer-District Mandate, Was Drawn From The Theoretical Contributions Of Russo & Carvalho (2012) And Sanfelice (2010); And To Analyze The Public Policy Propositions In The State Of São Paulo, We Turn To The Policy Cycle Approach Proposed By Ball (1992, 1998, 2001, 2008), Especially In What Concerns The Concept Of Bricolage. In Relation To School Cultures, Research Is Based On The Ideas Of Viñao Frago (2000, 2008). The Empirical Investigation Used Semi-Structured Interviews With 2 C

A Pesquisa Analisa As Relações De Trabalho Na Formação Contínua De Docentes Entre O Professor Coordenador Do Núcleo Pedagógico, O Professor Coordenador E O Professor Que Atua Nas Escolas Da Rede Estadual Paulista. O Estudo Sobre Formação Continuada De Professores Buscou Apoio Teórico Nas Contribuições De Marin (1995). Nóvoa (2009) Contribuiu A Partir Da Conceitualização Da Profissionalização Docente. Foi Traçado Um Panorama Da Composição Política Da Secretaria Estadual De Educação De São Paulo, Nos Seus 23 Anos De Mandato Peessedebista, A Partir Das Contribuições Teóricas De Russo & Carvalho (2012) E Sanfelice (2010); E Para Análise Das Proposições Das Políticas Públicas No Estado De São Paulo, Recorremos À Abordagem Do Ciclo De Políticas Proposta Por Ball (1992, 1998, 2001, 2008), Sobretudo No Que Se Trata Ao Conceito De Bricolagem. Em Relação Às Culturas Escolares A Pesquisa Se Apoia Nas Ideias De Viñao Frago (2000, 2008). A Investigação Empírica Recorreu A Entrevistas Semiestruturadas Com 2 Professores Coo
Keywords Continuing Education
Teacher Coordinator Of The Pedagogical Nucleus
Teacher Coordinator
Diretoria De Ensino
Atpc
Formação Continuada
Professor Coordenador Do Núcleo Pedagógico
Professor Coordenador
Diretoria De Ensino
Atpc
Language Portuguese
Date 2018-08-24
Research area Escola Pública, Formação De Professores E Práticas Pedagógicas
Knowledge area Ciências Humanas
Publisher Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Extent 104 p.
Origin https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=7000459
Access rights Open access Open Access
Type Dissertation
URI https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52720

Show full item record




File

Name: 2018-0662.pdf
Size: 867.3Kb
Format: PDF
Description:
Open file

This item appears in the following Collection(s)

Search


Browse

Statistics

My Account