Os Bebês Como Tema Na Formação Docente: Um Estudo Sobre Currículos Dos Cursos De Pedagogia Do Estado De São Paulo

Os Bebês Como Tema Na Formação Docente: Um Estudo Sobre Currículos Dos Cursos De Pedagogia Do Estado De São Paulo

Author Andrade, Suzana Maria De Autor UNIFESP Google Scholar
Advisor Freitas, Marcos Cezar De Autor UNIFESP Google Scholar
Institution Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Graduate program Educação
Abstract This Master's Dissertation Presents The Data Of The Research That Investigates The Presence Of The Theme "Baby" From 0 Years-Old To 2 Years-Old In The Curricula Of Pedagogy Courses In The State Of São Paulo, Brazil. This Study Was Carried Out Through A Keywords Data Collection, Considered As Descriptors, Obtained From The Curriculum Frameworks Of The Analyzed Institutions. In Order To Do This, This Study Considers Some Important Aspects Related To This Specific Theme. These Items Are The Following: The Nursery History In Brazil; The Transition Of Its Administrative Responsibility Towards To The Municipal Education Secretaries; The Society"S Perception On Baby As A Person That Have Legal Rights; The Study About Curriculum And The Way That Are Structured The Pedagogy Courses; And The Fun As A Way To Learn For Babies. Therefore, This Research Presents The Data Obtained From The Data Collecting, Explaining The Main Results And Conclusion About The Theme.

Esta Dissertação De Mestrado Apresenta Os Dados Da Pesquisa Que Investiga A Presença Do Tema Bebês De Zero A Dois Anos Nos Currículos Dos Cursos De Pedagogia Do Estado De São Paulo. O Estudo Desenvolveu-Se Por Meio Do Levantamento De Palavras-Chave, Aqui Tratadas Como Descritores, Elencadas Para A Coleta De Dados Nas Grades Dos Cursos Das Instituições De Ensino Pesquisadas. Para Tanto, A Pesquisa Perpassa Alguns Aspectos Relevantes Que Dizem Respeito À Temática Em Tela: O Histórico Das Creches No Brasil; A Transição De Sua Responsabilidade Administrativa Para As Secretarias Municipais De Educação; A Percepção Da Sociedade A Respeito Do Bebê Como Sujeito De Direitos; O Estudo Sobre Currículo E A Forma Como São Estruturados Os Cursos De Pedagogia; E O Brincar Como Forma De Aprender Dos Bebês. Diante Disso, Este Estudo Culmina Na Apresentação Dos Dados Obtidos A Partir Do Levantamento Realizado, Detalhando Os Principais Resultados E Conclusões A Que Se Chegou Acerca Da Temática.
Keywords Babies
Early Childhood Education
Nursery
Play
Pedagogy Course
Bebês
Educação Infantil
Creche
Brincar
Pedagogia
Language Portuguese
Date 2018-05-04
Research area Sujeitos, Saberes E Processos Educativos
Knowledge area Ciências Humanas
Publisher Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Extent 132 p.
Origin https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=7001889
Access rights Open access Open Access
Type Dissertation
URI https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52709

Show full item record




File

Name: 2018-0651.pdf
Size: 1.379Mb
Format: PDF
Description:
Open file

This item appears in the following Collection(s)

Search


Browse

Statistics

My Account