"Uma Insólita Experiência: A Arte Dos Grupos Equipe 3 E Arte Ação Na Déc. De 70"

"Uma Insólita Experiência: A Arte Dos Grupos Equipe 3 E Arte Ação Na Déc. De 70"

Author Goncales, Tatiana Autor UNIFESP Google Scholar
Advisor Ferreira, Carolin Overhoff Autor UNIFESP Google Scholar
Institution Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Graduate program História Da Arte
Abstract During The 70s In Brazil, Under The Military Dictatorship Regime, Two Groups Worked Strongly In The Contemporary Art Scenery Of São Paulo, Equipe 3 (1970-74) And Arte Ação (1974-79), Formed By Lydia Okumura (1948), Genilson Soares (1940) And Francisco Iñarra (1947 - 2009). The Spontaneous And Authentic Way With Which They Developed Their Research, Especially Due To The São Paulo Biennial And Museum Of Contemporary Art (Mac-Usp), Separated Them From The History Of Art In Brazil At The Same Time That Has Brought Them Closer To An Independent And Original Art, Based On The Transgression Of Limits Imposed By The Institution. These Ideas Are Further Developed Through Jacques Rancière's Concept Of "Sharing The Sensitive", And Georges Didi-Huberman's Theory Of Legitimacy Pillars Set By Vasari's History Of Art, As To Understand The Reasons Why The Groups Haven"T Been Considered By This Very History Of Art.

Nos Anos De 1970 No Brasil, Em Pleno Regime Ditatorial Militar, Dois Grupos Atuaram Fortemente No Cenário Paulista De Artes Plásticas, Equipe 3 (1970-74) E Arte Ação (1974-79), Formados Por Lydia Okumura (1948), Genilson Soares (1940) E Francisco Iñarra (1947 - 2009). A Forma Espontânea E Autêntica Com A Qual Desenvolviam Suas Pesquisas, Principalmente Na Bienal De São Paulo E Museu De Arte Contemporânea (Mac-Usp), Os Afastaram Da História Da Arte Brasileira, Mas Os Aproximaram De Uma Arte Desprendida E Original, Fundada Na Transgressão De Limites Impostos Pela Instituição. Estas Ideias Acerca De Suas Obras São Aprofundadas Através Dos Conceito De "Partilha Do Sensível", De Jacques Rancière, E Da Teoria Sobre Os Pilares Legitimatórios Impostos Pela História Da Arte De Vasari, Por Georges Didi-Huberman, De Forma A Entender O Por Quê Dos Grupos Não Terem Sido Considerados Por Essa Mesma História Da Arte.
Keywords Abnt
Equipe 3 And Arte Ação
Contemporary Art
Abnt
Equipe 3 E Arte Ação
Arte Contemporânea
Language Portuguese
Date 2018-04-23
Research area Arte, Política E Filosofia
Knowledge area Lingüística, Letras E Artes
Publisher Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Origin https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=7068058
Access rights Open access Open Access
Type Dissertation
URI https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52695

Show full item record




File

Name: 2018-0637.pdf
Size: 174.2Mb
Format: PDF
Description:
Open file

This item appears in the following Collection(s)

Search


Browse

Statistics

My Account