Políticas Educacionais Para O Ensino Médio: Confrontando Perspectivas

Políticas Educacionais Para O Ensino Médio: Confrontando Perspectivas

Author Santos, James Pereira Ruiz Sanches Dos Autor UNIFESP Google Scholar
Advisor Bello, Isabel Melero Autor UNIFESP Google Scholar
Institution Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Graduate program Educação
Abstract This Research Had The Objective Of Answering The Question "In What Sense Do Curricular Policies, With Their Ideological Constructions And Project Of Society, Take Into Account The Subjects To Which They Are Destined In The Different Contexts In Which They Are Formulated And Received?" To Answer The Main Question Above, Other Complementary Ones Were Necessary: A) What Are The Goals, Profiles And Objectives Sought By The Educational Policies For Brazilian High School Since Ldb / 96? B) What Are The Conceptions Of Youth Present In The Official Documents And What Are The Profile (S) Of The Brazilian Youth (S)? C) What Do Students Think About The Training Models To Which They Are Subjected By The Educational Policies Addressed To Them? To Answer These Questions, The Research Used Three Methodologies: 1. The Bibliographical Research To Discuss The Conceptual Difference Between Youth And Adolescence; To Characterize The Brazilian Youths In Order To Present Aspects Related To Education, Work, Family Life, Violence An

Esta Pesquisa Teve Como Objetivo Responder A Pergunta "Em Que Sentido As Políticas Curriculares, Com Suas Construções Ideológicas E Projeto De Sociedade, Levam Em Consideração Os Sujeitos A Que Se Destinam Nos Diversos Contextos Em Que São Formuladas E Recebidas?". Para Responder À Questão Principal Acima Proposta, Outras Complementares Mostraram-Se Necessárias: A) Quais Têm Sido As Metas, Perfis E Objetivos Almejados Pelas Políticas Educacionais Para O Ensino Médio Brasileiro A Partir Da Ldb/96? B) Quais São As Concepções De Juventude Presentes Nos Documentes Oficiais E Qual É (Ou Quais São) O(S) Perfil(Is) Da(S) Juventude(S) Brasileira(S)? C) O Que Pensam Os Estudantes Sobre Os Modelos De Formação A Que São Submetidos Pelas Políticas Educacionais A Eles Dirigidas? Para Responder A Estas Perguntas, A Pesquisa Utilizou Três Metodologias: 1. A Pesquisa Bibliográfica Para Discutir A Diferença Conceitual Entre Juventude E Adolescência; Para Caracterizar As Juventudes Brasileiras De Modo A Apresentar Aspectos Rel
Keywords Education
High School
Public Policy
Curricular Reforms
Educação
Ensino Médio
Políticas Públicas
Reformas Curriculares
Language Portuguese
Date 2018-09-28
Research area Escola Pública, Formação De Professores E Práticas Pedagógicas
Knowledge area Ciências Humanas
Publisher Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Extent 150 p.
Origin https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=6993855
Access rights Open access Open Access
Type Dissertation
URI https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52669

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Name: 2018-0611.pdf
Size: 1.255Mb
Format: PDF
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