Trabalho Docente E Valorização Profissional: A Carreira Do Magistério Na Perspectiva Dos Profissionais Da Educação No Município De Santos (Sp)"

Trabalho Docente E Valorização Profissional: A Carreira Do Magistério Na Perspectiva Dos Profissionais Da Educação No Município De Santos (Sp)"

Author Jesus, Fernando De Autor UNIFESP Google Scholar
Advisor Novaes, Luiz Carlos Autor UNIFESP Google Scholar
Institution Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Graduate program Educação
Abstract The Aim Of This Investigation Is To Present The Realization Of The Teachers And Specialists In Education Of Santos Municipal System On How The Organization Of The Career In Its Educational Network Reflect Upon Their Work, And Consequently, On The Professional Enhancement.The Hypothesis In Which This Research Is Based On, Is That Of The Existence Of A Strong Hierarchisation Between The Two Teaching Categories, Pad And Peb, And Also, Between The Specialists In Education I (Director Assistent, Pedagogical Coordinators And Educational Advisor), Ii (Director Of School Unit) And Iii (Teaching Supervisor), Caused By The Way On How The Career Is Organized, What Interferes On The Teachers And Specialists Work And, In The Enhancement Of The Work Developed By These Practitioners.The Data Collection And The Analysis Of Documents Were The Procedures Used In The Investigation And Interviews With Teachers And Specialists In Education. In Order To Documents Analyses, Especially The Normative Ones, The Orientations And Contri

Esta Investigação Tem Por Objetivo Apresentar As Percepções Dos Docentes E Especialistas Da Educação, Da Rede Municipal De Santos (Sp), Sobre Como A Organização Da Carreira No Magistério Municipal, E Da Própria Rede De Ensino, Repercutem Sobre O Trabalho Que Realizam E, Consequentemente, Na Valorização Profissional. A Hipótese Que Guia Esta Pesquisa É A Existência De Uma Forte Hierarquização Entre As Duas Categorias Docentes, Professor Adjunto (Pad) E Professor De Educação Básica (Peb), Bem Como Entre Os Especialistas De Educação I (Assistente De Direção, Coordenador Pedagógico E Orientador Educacional), Ii (Diretor De Unidade De Ensino) E Iii (Supervisor De Ensino), Causada Pelo Modo Como A Carreira Está Organizada, O Que Interfere No Trabalho Dos Docentes, Dos Especialistas E Na Valorização Do Trabalho Desenvolvido Por Estes Profissionais. Para A Realização Da Pesquisa Foram Adotados Como Procedimentos De Coleta De Dados A Análise Documental (Estatuto E Plano De Carreira Docente, Além De Outros Documentos N
Keywords School Municipal System,
Santos City
Teaching Career,
Teaching Work,
Professional Enhancement
Rede Municipal De Ensino
Município De Santos
Carreira Docente,
Trabalho Docente
Valorização Profissional
Language Portuguese
Date 2018-08-24
Research area Políticas Educacionais E Formação De Educadores
Knowledge area Ciências Humanas
Publisher Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Extent 176 p.
Origin https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=7000449
Access rights Open access Open Access
Type Dissertation
URI https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52638

Show full item record




File

Name: 2018-0579.pdf
Size: 6.701Mb
Format: PDF
Description:
Open file

This item appears in the following Collection(s)

Search


Browse

Statistics

My Account