Aspectos Emocionais Presentes Nas Dificuldades Alimentares Iniciais: Compreensão E Intervenção Nas Relações Pais-Bebê Em Contexto Pediátrico

Aspectos Emocionais Presentes Nas Dificuldades Alimentares Iniciais: Compreensão E Intervenção Nas Relações Pais-Bebê Em Contexto Pediátrico

Author Almeida, Mariangela Mendes De Autor UNIFESP Google Scholar
Advisor Sole, Dirceu Autor UNIFESP Google Scholar
Institution Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Graduate program Pediatria E Ciências Aplicadas À Pediatria
Abstract Aim: This Paper Investigates The Emotional Aspects Involved Within Early Feeding Difficulties In The First Three Years Of Life, In Order To Present Conceptual Elements And Practical Mediations, Which Can Strengthen An Effective Interface Between Pediatricians And Psychologists Working With Parents And Children In Their First Challenges. Methodological Resources: In A Retrospective Study, From A Clinical-Qualitative Perspective, This Paper Seeks To Deepen, With A Psychoanalytical Psychodynamic Framework, The Understanding Of Emotional Aspects Involved In Early Feeding Difficulties Within Two Contexts: A) Analysis Of Parental Descriptions About Their Babies From Zero To Eighteen Months And Their Eating Difficulties, From Three Questions Answered In The Intake Sessions To Parents-Babies Within The Mental Health Division Of The Discipline Of General And Community Pediatrics, Department Of Pediatrics Of Epm-Unifesp And B) Analysis Of Group Material Of Parents/Babies And Children From Zero To Three Years And Eleven

Objetivo: Este Trabalho Investiga Os Aspectos Emocionais Envolvidos Nas Dificuldades Alimentares Nos Três Primeiros Anos De Vida, De Forma A Apresentar Subsídios Conceituais E Mediações Práticas, Que Possam Fortalecer Uma Efetiva Interface Entre Pediatras E Psicólogos No Atendimento A Pais E Crianças Em Seus Primeiros Impasses. Recursos Metodológicos: Em Estudo Retrospectivo, A Partir De Uma Perspectiva Clínico-Qualitativa, Busca-Se Aprofundar, Com Referenciais Psicodinâmicos Psicanalíticos, A Compreensão Dos Aspectos Emocionais Presentes Nas Queixas Alimentares Em Dois Contextos: A) Análise De Descrições Parentais Acerca De Seus Bebês De Zero A Dezoito Meses E De Suas Dificuldades Alimentares, A Partir De Três Questões Respondidas Em Triagem No Núcleo De Atendimento A Pais-Bebês Do Setor De Saúde Mental Da Disciplina De Pediatria Geral E Comunitária Do Departamento De Pediatria Da Epm-Unifesp E B) Análise De Material De Grupo De Atendimento A Pais-Bebês E Crianças De Zero A Três Anos E Onze Meses, No Mesmo S
Keywords Food Intake
Parent-Infant Relationship
Child Development
Psychoanalysis
Child Mental Health
Child
Ingestão De Alimentos
Relações Pai-Filho
Desenvolvimento Infantil
Psicanálise
Saúde Mental
Criança
Language Portuguese
Date 2018-06-14
Research area Estudos Clínicos E Epidemiológicos Em Nutrologia
Knowledge area Ciências Da Saúde
Publisher Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Extent 135 p.
Origin https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=6642309
Access rights Closed access
Type Thesis
URI https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52447

Show full item record




File

File Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Search


Browse

Statistics

My Account