Performance of normal adults on Rey Auditory Learning Test: a pilot study

Performance of normal adults on Rey Auditory Learning Test: a pilot study

Título alternativo Desempenho de indivíduos saudáveis no Rey Auditory Verbal Learning Test (RAVLT): estudo piloto
Autor Teruya, Leila Cardoso Autor UNIFESP Google Scholar
Ortiz, Karin Zazo Autor UNIFESP Google Scholar
Minett, Thaís Soares Cianciarullo Autor UNIFESP Google Scholar
Instituição Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Resumo The present study aimed to assess the performance of healthy Brazilian adults on the Rey Auditory Verbal Learning Test (RAVLT), a test devised for assessing memory, and to investigate the influence of the variables age, sex and education on the performance obtained, and finally to suggest scores which may be adopted for assessing memory with this instrument. The performance of 130 individuals, subdivided into groups according to age and education, was assessed. Overall performance decreased with age. Schooling presented a strong and positive relationship with scores on all subitems analyzed except learning, for which no influence was found. Mean scores of subitems analyzed did not differ significantly between men and women, except for the delayed recall subitem. This manuscript describes RAVLT scores according to age and education. In summary, this is a pilot study that presents a profile of Brazilian adults on A1, A7, recognition and LOT subitem.

O objetivo deste estudo foi avaliar o desempenho de adultos normais brasileiros no Rey Auditory Verbal Learning Test (RAVLT), um teste destinado à avaliação da memória, e investigar a influência das variáveis idade, sexo e escolaridade no desempenho obtido, além de sugerir escores que possam ser utilizados na avaliação da memória segundo este instrumento. Foi avaliado o desempenho de 130 indivíduos, subdivididos em grupos de acordo com a idade e escolaridade. O desempenho geral no teste diminuiu com o aumento da idade. A escolaridade apresentou relação forte e positiva com os escores em todos os subitens analisados, exceto no aprendizado, no qual não foi verificada influência. As médias dos escores dos subitens analisados não foram estatisticamente diferentes entre homens e mulheres, exceto no subitem recordação tardia. Descrevemos os escores no RAVLT de acordo com faixa etária e escolaridade neste manuscrito.
Palavra-chave memory
adult
evaluation
memória
adulto
avaliação
Idioma Inglês
Data de publicação 2009-06-01
Publicado em Arquivos de Neuro-Psiquiatria. Academia Brasileira de Neurologia - ABNEURO, v. 67, n. 2a, p. 224-228, 2009.
ISSN 0004-282X (Sherpa/Romeo, fator de impacto)
Publicador Academia Brasileira de Neurologia - ABNEURO
Extensão 224-228
Fonte http://dx.doi.org/10.1590/S0004-282X2009000200010
Direito de acesso Acesso aberto Open Access
Tipo Artigo
Web of Science WOS:000267332500010
SciELO S0004-282X2009000200010 (estatísticas na SciELO)
Endereço permanente http://repositorio.unifesp.br/handle/11600/5116

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Nome: S0004-282X2009000200010.pdf
Tamanho: 157.3KB
Formato: PDF
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