Estudo com módulos auto-instrucionais como uma estratégia de ensino na disciplina de Enfermagem Neonatológica

Estudo com módulos auto-instrucionais como uma estratégia de ensino na disciplina de Enfermagem Neonatológica

Alternative title Study with selfinstructional modules as a teaching strategy in the neonatological nursing
Estudio con módulos auto-instruccionales como una estrategia de enseñanza en la disciplina de enfermería neonatológica
Author Fernandes, Maria Das Graças O Autor UNIFESP Google Scholar
Barbosa, Vera Lúcia Autor UNIFESP Google Scholar
Naganuma, Masuco Autor UNIFESP Google Scholar
Institution Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Abstract This is a previous note of an almost experimental study with time series aiming teaching strategy in neonatal nursing discipline with self-instructional modules of physical examination in Full-Term Newborns Infant (TNBI). The site of this research will be a private University in the State of São Paulo. The particicipants will use CD-ROM self-instructional modules to learn how to perform physical examination in TNBI. This study will bring much contribution to the nursing academic staff regarding their self-learning and development in the ability to perform physical examination in TNBI.

Nota previa de un estudio casi experimental con delineamiento de serie de tiempo que tiene como objetivo la estrategia de enseñanza de enfermería neonatal, con módulos auto-instruccionales en al examen físico de los Recién Nacidos a Término (RNT). El locus de esta pesquisa será en una Universidad privada del Estado de São Paulo. Los participantes irán utilizar módulos auto-instruccionales en forma de CD-ROM para el aprendizaje del examen físico del RNT. Esse estudio hará una contribuición a los docentes de enfermería y a los alumnos cuanto al auto-aprendizaje y desarrollo de la habilidad en l realización del examen físico del RNT.

Nota prévia de um estudo quase experimento com delineamento de série de tempo, que procura descrever uma estratégia de ensino na disciplina de enfermagem neonatológica, com módulos auto-instrucionais de exame físico do Recém-Nascido a Termo (RNT). O locus desta pesquisa é uma Universidade privada do Estado de São Paulo. Os participantes utilizarão módulos auto-instrucionais em forma de CD-ROM para aprendizagem do exame físico do RNT. Este estudo trará contribuição aos docentes de enfermagem e aos alunos quanto a auto aprendizagem e desenvolvimento da habilidade na realização do exame físico do RNT.
Keywords Neonatal nursing
Physical examination
Infant
Models
Enfermagem neonatal
Exame físico
Recém-nascido
Modelos educacionais
Language Portuguese
Date 2005-03-01
Published in Acta Paulista de Enfermagem. Escola Paulista de Enfermagem, Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP), v. 18, n. 1, p. 110-113, 2005.
ISSN 0103-2100 (Sherpa/Romeo)
Publisher Escola Paulista de Enfermagem, Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Extent 110-113
Origin http://dx.doi.org/10.1590/S0103-21002005000100015
Access rights Open access Open Access
Type Article
SciELO ID S0103-21002005000100015 (statistics in SciELO)
URI http://repositorio.unifesp.br/handle/11600/2441

Show full item record




File

Name: S0103-21002005000100015.pdf
Size: 30.14Kb
Format: PDF
Description:
Open file

This item appears in the following Collection(s)

Search


Browse

Statistics

My Account